“Tak Ada Kepala 0tak Ker? Pent!ngkan Diri…” Amy BENG4NG Nabila Masih Bekerja

W0rking! Go h0me now! Ini mana punya pr0duction h0use! Tak ada kepala 0tak ker? Hanya pentingkan diri sendiri. K0rang semua duk rumah dengan sela.matnya yang lain ambil risik0 sebab korang nak habiskan cepat kerja k0rang. Hell0 PDRM tol0ng pergi cari d0rang ni sebab pksa orang kerja dan mela.nggar perintah.

“Suruh anak-anak k0rang jer lah kerja. D0rang ni mela.nggar perintah kerajaan. Anak aku sepatutnya ada kat dalam rumah bukan kerja. Abil please pack your thing and c0me h0me n0w!” tulis demikian kata penyanyi Amy Search di ruangan k0men Instagram anaknya, pelakon Nabila Huda.

Nabila yang masih terbab!t dengan penggambaran bersama sebuah pr0duksi di Kelantan mencet0skan perasaan kurang senang semua pihak. Malah, bapanya sendiri Amy Search terkej0t apabila anak perempuannya itu masih dikehendaki bekerja biarpun kerajaan telah mengumumkan Perintah Ka.walan Pergerakan bermula semalam.

Terdahulu pelakon wanita itu memuatnaik fotonya menjamu selera berbekalkan semangkuk mi segera di sebuah bilik h0tel di Kelantan: “Tengok semua p0st Day 1 #lockd0wn menu, here g0es mine while I’m in Kelantan.

“Still w0rking, away from h0me, kena stay h0tel, paling per!t terima tak ada dapur nak masak. Pastu teringin g!la nak makan maggi ketam dari beberapa hari lepas, tapi kata ‘esok’ pergi tapi ‘esok’ dah tutup. End up.. Ini je m!steri jam12 ku. Nok kelik! Homes!ck doh! I miss my kitchen, my nasi, suami, anak, kucing, family,” tulis Nabila.

Susulan ara.han bapanya, Nabila mendapatkan kebenaran dari pihak pr0duksi untuk pulang ke kediamannya untuk bersama keluarga: “Sudah bercakap dengan pengurus pr0duksi, tak dapat nak cakap dengan penerbit pun. Tak apa, Abil dah packing dan balik KL sekarang. Jangan bim.bang papa ku sayang, janji Abil akan pulang dengan sela.mat,” tambahnya.

Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan kerajaan memut0skan untuk melaksanakan Perintah Ka.walan Pergerakan, mulai Rabu (18 Mac) hingga 31 Mac 2020, di seluruh negara.

Beliau berkata, perintah ka.walan selama 14 hari itu dibuat mengikut Akta Pence.gahan dan Penga.walan Penya.kit Berjang.kit 1988 dan Akta Polis 1967. Katanya, perintah ka.walan pergerakan ini membab!tkan pertamanya lara.ngan menyeluruh pergerakan dan perhimpunan ramai di seluruh negara termasuk aktiviti keagamaan, sukan, sosial dan budaya. – Sumber & foto dipetik dari Myartis, Rotikaya, Astro Gempak & Instagram Nabila Huda

 

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Like Page Kami Juga Di Facebook @Glowmedia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*