Gadis sedih pinggan ibu cair gara-gara panaskan pizza, Fazley Yaakob nak tolong ganti tapi ada pula yang tak senang – “Jangan sokong orang bodoh Datuk…”

GARA-GARA menggunakan pinggan plastik untuk membakar pizza, seorang gadis berkongsi pengalaman lucu di Twitter apabila bekas itu mencair di dalam ketuhar.

Kejadian tersebut mendapat perhatian penyanyi dan chef selebriti Datuk Fazley Yaakob yang berhasrat untuk menggantikan pinggan berkenaan kepada dulang sebenar yang tahan panas.

“Weh aku buat pizza lepas tu aku letak atas pinggan, lepas tu pinggan tu cair dalam oven. Lepas tu aku ingat tu cheese aku happy… last last aku baru ingat itu pinggan.

Tangkapan skrin yang dikongsikan Fazley di Instagramnya.

“Apa nak jawab dekat mak aku. Habis pinggan Tupperware dia, ” tulis gadis tersebut.

“Bagi alamat, saya belanja dua dulang pizza. Cakap mak saya bantu ganti, okey?” komen Fazley pada ciapan (tweet) gadis itu.

Bagaimanapun, Fazley kesal apabila komennya kepada gadis tersebut mendapat reaksi negatif seorang netizen yang menghalang niat baik itu.

“Jangan sokong orang bodoh Datuk… nanti semakin menular kebodohan dia, ” respon seorang pengguna Twitter”.

Berkongsi tangkapan skrin insiden tersebut di Instagram, Fazley menasihati pengikutnya agar sentiasa bersangka baik terhadap orang lain.

Penyanyi lagu Asmara Ini turut mengingatkan peminatnya supaya sentiasa bersangka baik untuk kehidupan yang lebih tenang.

“Adakalanya Twitter menghiburkan, adakalanya Twitter menjengkelkan. Apa-apapun, lebih baik kita bersangka baik, daripada suka fikir buruk tentang orang lain. Jiwa kita lebih tenang, kepala pun tak pening, kan?” tulisnya.

Bagaimanapun, akaun Twitter gadis tersebut telah ditukar ke mod privasi dan respon pada tweet itu tidak lagi dapat dilihat.

Sumber:mstar