Wanita Meningg4l Duni4 Disebabkan COVID19 Dalam Bilik Sewa? Polis Minta Orang Ramai Hentikan Spekul4si, Ini Punca Kem4tiannya

KOTA KINABALU: Rakaman video tular yang memaparkan m4yat seorang wanita diangkat keluar dari sebuah premis di Jalan Tugu, Kampung Air, di sini, dipercayai meningg4l dunia akibat penyakit dihidapinya dan bukan disebabkan COVID-19.

Dalam kejadian jam 12 tengah hari itu, wanita yang dikenali sebagai Peggy Wong Bik Kee, 37, dikatakan menghidap kencing manis dan d4rah tinggi.

Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Asisten Komisioner Habibi Majinji berkata, siasatan awal mendapati wanita itu tinggal sendirian di rumah sewa sejak empat tahun lalu.

Katanya, sebaik pintu bilik dibuka oleh pemilik rumah itu menggunakan kunci pendua, mangs4 ditemui terb4ring di atas tilam dalam keadaan tidak sed4rkan diri.

“Pasukan paramedik Hospital Queen Elizabeth I (HQEI) yang tiba di lokasi kejadian mengesahkan mangs4 sudah meningg4l duni4, pada jam 1.04 petang.

“May4t mangs4 kemudiannya dihantar ke Jabatan Forensik HQEI untuk ujian COVID-19, sebelum proses bed4h sias4t bagi mengenal pasti punca kemati4n,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Habibi berkata, sias4tan lanjut masih dijalankan dan kes diklasifikasikan sebagai kem4tian mengejut.

Beliau meminta orang ramai tidak menularkan video berkenaan dan berhenti membuat spekul4si sehingga pengesahan laporan perubatan hospital.

Sumber:berita harian