“Wanita Berbasikal Pakai Ketat, Kalau Kemalangan Mati Katak Gitu Je Dengan Dosa”

Belum reda lagi dengan kontr0versi mendakw4 pendapatan hasil menjadi seorang Youtuber kebanyakkannya har4m, pendakwah sensasi Ustaz Abu Syafiq tampil menegur pemakaian golongan wanita ketika melakukan aktiviti berbasikal.

Menurut Ustaz Abu, sudah jelas har4m sekiranya seseorang wanita itu memakai pakaian yang ket4t. Katanya lagi, jika terlibat kemalangan dan meninggal dunia, pergi dengan dosa sekali.

Dalam pada itu, pendakwah itu turut menyindir sikap wanita tidak mengemas rumah gara-gara berbasikal yang disifatkan mem4lukan. Bagaimanapun, Ustaz Abu tidak menyatakan kepada siapa posting itu ditujukan.

“Pakaian wanita berbasikal yg jenis ket4t sudah pastilah HAR4M. Bayangkan kalau terkemalang4n… ‘m4ti katak’ gitu jeklah dengan dos4. Berbasikal tapi rumah bersepah dan busvk tak kemas. M4lu lah wei,” tulisnya.

Terdahulu, Ustaz Abu dikec4m tervk susulan kenyataannya mengatakan pendapatan hasil menjadi seorang Youtuber kebanyakkannya har4m. Malah, turut menyatakan bahawa pekerjaan itu tidak menj4min kesenangan hidup di dunia ini serta ramai YouTuber diluar sana hidup mereka merana.

Sumber:roti kaya