Lagenda Bola Sepak Diego Maradona Meningg4l Dunia Kerana Sakit J4ntung

Ini berita mengejvtkan dan juga satu keduk4an besar bagi dunia bola sepak antarabangsa – lagenda bola sepak Argentina Diego Maradona telah menghembvskan naf4s terakhirnya pada usianya 60 tahun. Kehilangan besar arena bola sepak ini disahkan ejennya, Matias Morla kepada ESPN Argentina.

Maradona telah meninggal dunia di rumahnya yang terletak di Argentina. Perkara itu ternyata mengejvtkan ramai pihak kerana sebelum ini dia baru saja menjalani pembed4han bagi mengeluarkan dar4h bekv di 0taknya.

Baru-baru ini, Maradona telah menjalani pembed4han 0tak dan dibenarkan keluar pada 11 November lalu.

Memetik laporan Daily Mail, Maradona yang terjeb4k dengan penyal4hgunaan dad4h dan juga alkoh0l turut menjadi punc4 kepada masalah turun naik tahap kesihatan beliau.

Pada tahun 1999 dan 2000, dia telah dibawa ke hospital kerana masalah jantvng dan serangan jantvng kali kedua membuatkan dia perlu memakai alat bantuan pernaf4san.

Sementara itu pada tahun 2004, dia sekali lagi dimasukkan ke hospital kerana masalah jantvng dan pernaf4san, puncanya – penyalahgunaan dad4h.

Sepanjang hayatnya juga dia telah menjalani 2 kali pembed4han gastr1k bagi mengawal berat badannya selain turut menjalani rawatan ketag1han alk0hol.

Bagi peminat tegar bola sepak, mana mungkin lagenda yang terkenal dengan gelaran Hand Of God ini dapat dilupakan.

Apa yang pasti, kisah lagenda ini pasti akan diperdengar dan didendangkan di setiap generasi peminat bola sepak dunia. Hilangmu tiada pengganti, aksimu sentiasa diingati.

Sumber: gulapop