“Mereka Yang Positif Bukan Penjen4yah” – Radin Era

Pengacara dan penyampai radio Era ternyata tidak menyokong dengan tingkah laku segelintir masyarakat yang menganggap mereka yang positif c0v1d-19 seperti penjen4yah.

Pendapatnya mungkin berkaitan dengan banyak perkara negatif yang diperkatakan kepada mereka yang positif dengan w4b4k ini termasuklah kepada teman selebritinya, Alif Satar yang disahkan positif ketika di lokasi penggambaran dan membuat persembahan dalam satu program TV sehingga ramai artis lain ‘terpaksa’ membuat ujian c0v1d.

Malah ada segelintir netizen yang turut menyebutnya sebagai ‘kluster Alif Satar’.

“Positif c0v1d 19 Bukan Penjen4yah. Kini terlalu ramai masyarakat yg sudah terkesan apabila mereka disahkan positif c0v1d19 sehingga ada yang dihalau keluar dari rumah.

Keluarga dan kenalan terdekat pes4kit c0v1d19 pun terkesan apabila dipulaukan oleh masyarakat,” tulis Radin pada satu entri di Instagram miliknya.

Menurut Radin, sudah tiba masanya masyarakat membuka mata dan berhenti menjadi negatif terhadap mereka yang dij4ngk1ti w4b4k yang melanda seluruh dunia ini.

“Sepatutnya masyarakat beri sokongan moral kerana tiada siapa yang minta untuk terkena pendamik ini.

“Jangan pinggirkan mereka, mereka perlu sokongan kita,” tulis Radin lagi sambil turut mengucapkan semoga cepat sembuh kepada Alif Satar dan semua pes4kit positif c0v1d-19.

Kenyataan Radin itu turut dipersetujui oleh ramai netizen lain yang turut men1ngg4lkan komen pada entrinya itu.

“Yang jadi penjen4yah tak ada pulak yang benci, haa tepuk,” komen sabill_mohamed.

“So true Radin. Sometimes I feel like cursing those negative people who pandang serong kat c0v1d-19 patients. They are c0v1d-19 patients lah for goodness sake, they didn’t ask for it,” tulis marypatriciampa.

“Betul Radin. Setuju kita kena bangkit bagi semangat pada mereka,” komen fizzshah.

Sebelum ini, penyanyi, pelakon dan pengacara Alif Satar didapati positif c0v1d-19 dan telah dimasukkan ke h0sp1tal Melaka.

Sumber : Gempak