“Syvrga Tempatmu Dik.” Pem3rgian Amir Dit@ngisi R@kyat Malaysia

Kemati4n seorang kanak-kanak berusia 7 tahun yang may4tnya ditemui di dalam t0ng air dan mempunyai kesan kecedera4n di badannya benar-benar menyent4p perasaan hampir sebahagian besar rakyat Malaysia hari ini.

Anak kecil yang tak berd0sa itu baru sahaja 1tinggal bersama ibu kandungnya selepas 6 tahun diasuh oleh keluarga angkat yang amat sayang kepadanya.

Namun, siapa sangka pem3rgiannya memberi kesan besar kepada sebahagian warganet.

Menerusi media sosial, nama adik Zubaidi Amir Qusyairi telah trending selepas orang ramai meninggalk4n pelbagai komen dan status menyatakan rasa s3dih diatas pem3rgiannya.

Rata-rata mengakui seb4k dan s3dih membaca kisah adik Amir ini dan melihat video-video perpisahanny4 bersama keluarga angkat selepas diambil semula oleh ibu kandungnya.

Paling meny3ntuh hati adalah rakaman ketika ibu angkat mangsa iaitu Norlida Abu Hassan, 48 mengetahui berita Amir telah meningg4l dunia.

Suasana menjadi begitu seb4k apabila raungan Norlida kedengar4n jelas melalui panggil4n telefon.

Menerusi muat naik daripada salah seorang kakak angkat mangs4, dia mengakui bahawa seluruh ahli keluarganya begitu terkes4n kerana amat menyayangi kanak-kanak tersebut.

Ketika ini mereka masih menunggu jenaz4h Amir untuk dikebumikan.

Selain daripada itu, keluarga angkat allahyarham juga berharap agar urusan mereka untuk membawa pulang jen4zah Amir dan dikebumik4n di Rawang dipermudahkan.

 

Sumber: Twitter, Tuhfah9, zul ibrahim