Anj1ng Sy0k T1dur Tanpa Beri Bantu4n, Tak Sed4r Kedai Em4s Tuan ‘Dir0mpak’

Anj1ng biasanya dipelih4ra untuk menj4ga keselamatan p3milik. Haiw4n itu ditelakk4n di rumah mahupun kedai untuk tujuan m3lindungi p3milik.

Menerusi posting di laman Facebook, lain pula yang berlaku apabila seekor anj1ng langsung tidak berger4k dan h4nya mem4tikan diri meskipun berlaku r0mpakan.

Menerusi laporan Next Shark, r0mpakan tersebut bukanl4h sebenar kerana itu hanya dilakukan untuk ujian keselamatan di sebuah kedai em4s terletak di Chang Ma, Thailand. Meskipun hanya latih4n, lelaki yang terbab1t dalam uji4n itu merupak4n seorang anggota p0lis.

Tambah pemilik kedai, mungkin anj1ng bernama Lucky itu sudah cukup mengenali angg0ta p0lis yang sering membuat ro0ndaan sehingga dia hanya membi4rkan dan tidak menyer4ng atau meny4lak ketika r0mpakan itu berlaku.

“Saya merasa sangat kel4kar melihat Lucky tidak mencub4 apa-apa dan terus tidur. Semasa saya kongsi video tersebut di laman Lucky, saya tak sangk4 ia akan menjadi vir4l,”  katanya.

Lucky dikatakan anj1ng yang 4ktif dan pandai mendengar arah4n jika dia memintanya melakukan sesuatu. Namun, latihan ini g4gal sepenuhnya kerana Lucky tidak memberikan apa-apa resp0n. Tetapi pemilik kedai emas itu percaya anjing peliharaannya itu akan melakukan sesuatu jika r0mpakan benar-benar berlaku.

Sumber: Next Shark