[Video]’Saya Dapat Rasakan Dia Men4han Kesakltan’- Ibu Adik Harraz Iuah Rasa s3bak.

Alor Setar: “Naluri saya sebagai ibu dapat rasakan anak saya, Muhammad Harraz Aryan Mohd Hafizi men4han saklt sebelum dia menghembvskan nfasnya kerana saya nampak bibirnya gel4p.

“Namun, saya red4 dengan pemerg1annya kerana Allah hanya pinjamkan arwh untuk kami buat seketika,” kata Nor Azira Abdul Halim, 36.

Dalam k3jadian semalam, Muhammad Harraz Aryan, 3, ditemui tldak sed4rkan diri dalam Proton Waja milik pengetua t4dika selepas dit1nggalkan di parkir selama empat jam.

Nor Azira berkata, mungkin guru terb4bit tldak sedar anaknya berada di tempat duduk bel4kang.

Katanya, setiap hari, dia menghantar anaknya ke tadika namun disebabkan dia bekerja di Pulau Pinang pada Selasa dan Rabu, dia meminta guru terbab1t mengambil anaknya di rumah di Taman Ria.

Katanya, pada hari lain, dia bekerja dari rumah ketika Per1ntah KawaIan Pergerakan (PKP) term4suk menguruskan anak sulungnya, Nurhana Sakinah Mohd Hafizi, 7, yang belajar di Sekolah Kebangsaan Taman Ria di Sungai Petani.

“Ketika k3jadian, saya sedang bertugas di bangunan K0mtar di Pulau Pinang dan berg3gas pulang sebaik menerima p4nggilan pada jam 12.25 tengah hari.

“Mulanya saya ingat anak saya kem4Iangan sebab t4dika itu terletak berhampiran jalan tapi guru yang menghubungi saya menang1s dan memberitahu anak saya tak sed4rkan diri,” katanya ketika ditemui di Jabatan F0rensik, Hspital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini, hari ini.

Nor Azira berkata, dia bergeg4s pulang ke Sungai Petani namun tldak tahu apa yang berlaku kepada anaknya.

Katanya, dia semp4t menghubungi suami, Mohd Hafizi Husin, 36, yang bertugas sebagai angg0ta tentera di kem Sungai Petani dengan harapan suaminya akan c3pat sampai untuk melihat keadaan arwh.

“Sepanjang perjalan4n pulang, saya tak hent1 berdoa supaya anak selamat dan mungkin hanya mengal4mi keced3raan.

“Namun, suami menghubungi saya dan meminta saya terus ke Hspital Sultan Abdul Halim (HSAH) di Sungai Petani untuk melihat keadaan anak kami,” katanya.

Nor Azira berkata, arwh memang anak yang akt1f ketika di rumah namun ketika di sekolah dia banyak diam mungkin dia takvt dengan guru.

“Cuma saya tak tau anak saya mningg4l waktu bila sebab dia berada dalam kereta itu sejak 8 pagi sebelum disedari jam 12.15 tengah hari.

“Tak nampak lngsung perubahan pada arwh dan mer3ngek tu biasalah,” katanya.

Jnazah Muhammad Harraz Aryan dibawa dari HSB ke rumahnya di Sungai Petani dengan van jenazah dan dijangka akan dikebvmikan hari ini.

Media sebelum ini melaporkan kanak-kanak lelaki mningg4l dunia selepas empat jam dit1nggalkan dalam kereta pengetua sebuah tadika.

Video:

Sumber: hm