Polis si4sat Neelofa, PU Riz ‘bulan madu’ di Langkawi, ini yg bakal terjadi

KUALA LUMPUR: P0lis Diraja Malaysia (PDRM) menjalankan si4satan terhadap pasangan pengantin baharu, Neelofa dan suami, Haris Ismail atau PU Riz yang kini did4kwa sedang berbul4n m4du di Pulau Langkawi.

Ketua P0lis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah berkata, mengikut lap0ran media berdasarkan gambar yang terseb4r Neelofa dan PU Riz dipercayai berada di pulau perangin4n berkenaan.

“Kita akan si4sat perkara ini sama ada benar atau tidak.

“Sekiranya didapati berbul4n m4du di pulau peranginan terb4bit seperti dilaporkan, mereka jelas mel4nggar pr0sedur operasi standard (SOP) Perint4h Kawal4n Pergerak4n Bersyarat (PKPB). P0lis akan menjalankan sias4tan,” katanya kepada BH Online.

Ini kerana katanya, G3lembung Pergerak4n Pelancongan Bersasar D0mestik yang diumumkan kerajaan hanya membenarkan pelancong merent4s negeri yang dikenak4n Perint4h Kawal4n Pergerak4n Pemulih4n (PKPP) sahaja.

“Pelancong juga perlu membuat tempah4n menggunakan ag3nsi pelanc0ngan berdaftar dengan Kementerian Pelanc0ngan, Seni dan Budaya Malaysia (MOTAC) berkuatku4sa sejak 10 Mac lalu dan pergerak4n perlu menggunakan kenderaan pelanc0ngan,” katanya.

Semalam, pasangan k0ntroversi itu sekali lagi m3ncuri perhatian apabila beberapa gambar merent4s negeri untuk berbul4n m4du di Pulau Langkawi, tul4r.

Menerusi gambar tersebar, Neelofa dan suaminya dilihat berada di lapangan terbang serta dalam penerbangan dipercayai menuju ke pulau peranginan itu.

Selain itu, Mohamad Zainal juga menges4hkan pengurus majlis perkahwinan dan pembantu peribadi Neelofa hadir memberi keter4ngan kepada p0lis, hari ini.

Mengul4s ketiad4an Neelofa dan PU Riz yang sepatutnya hadir ke Ibu Pejabat P0lis Daerah (IPD) Dang Wangi berhubung si4satan majlis perkahwinan yang did4kwa mel4nggar SOP, Mohamad Zainal berkata, pasangan itu akan tetap dip4nggil untuk memberi keter4ngan.

“Kami tetap akan mem4nggil Neelofa dan PU Riz dalam masa terdekat ini,” katanya.

Gambar Neelofa dan suami, PU Riz dilihat berada di lapangan terbang serta dalam penerbangan dipercayai m3nuju ke Pulau Langkawi.

Gambar Neelofa dan suami, PU Riz dilihat berada di lapangan terbang serta dalam penerbangan dipercayai menuju ke Pulau Langkawi.

Terdahulu, Pengas4s Reka Teemor, Faiz Sabari dan isterinya, Rozana Mumtaz yang juga pengurus majlis perkahwinan dis0al sias4t selama dua jam, hari ini.

Bagaimanapun, Faiz engg4n mengul4s sias4tan dijalankan berhubung majlis perkahwinan Neelofa dan PU Riz yang did4kwa mel4nggar SOP di Hotel Grand Hyatt Kuala Lumpur, Sabtu lalu.

“Keterangan semua okay. Tiada apa nak cakap,” katanya yang kelihat4n meningg4lkan IPD Dang Wangi kira-kira jam 1.40 petang.

Sementara itu, pembantu peribadi, Neelofa iaitu Nadiah Khairuddin yang ditemani p3guam tidak memberikan sep4tah kata dan berlalu tanp4 menghirauk4n media. Nadiah dilihat meninggalk4n IPD Dang Wangi pada jam 2 petang.

Tul4r di media sosial, netizen d4kwa Neelofa & suami tiba di Langkawi, ini punc4nya jadi `kant0i`

Tul4r sekeping gambar di laman Twitter mendakw4 Neelofa selamat tiba di Langkawi, tiga hari selepas selebriti popular itu mendirikan rumah tangga.

Menerusi laman Twitter, pengguna @arxxxxmand memuat naik tangkapan skrin sebuah posting dari laman Facebook memaparkan seorang wanita berpakaian serba hitam bersama seorang lelaki berkemeja putih serta kopiah.

Tangkapan skrin yang menulis ‘Selamat datang ke Langkawi Neelofa’ itu sekali gus mengund4ng netizen bagi membuat andai4n dan spekul4si terhadap selebriti berusia 32 tahun itu.

Menerusi pemerhatian di laman Facebook pula, seorang pengguna bernama PakYuss MoSalah berkongsi dua keping gambar dipercayai bersama Neelofa dan suaminya Haris Ismail dengan meletakk4n ‘tag’ lokasi di Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi.

“Tugas-tugas khas, bawak pengantin baru Neelofa pusing-pusing Langkawi,” tulis PakYuss MoSalah.

Berikutan itu, warganet di Twitter mula memberikan pelbagai re4ksi mengenai dakwa4n tersebut terutama s0al rent4s negeri.

Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan kesahih4n gambar-gambar tersebut. Malah, tiada sebarang muat naik dikongsi di media sosial bekas pengacara MeleTOP itu mengenai dakwa4n berkenaan.

 

Sumber: OMM/Limauais