Foto NeeIofa Dan Suami Dah Terseb4r, Sekali Orang Ramai Pakat Lu4h Hasr4t Mahu Buat Benda Sama

Sabtu lalu, seluruh mata t3rtumpu kepada majlis pernkahan seIebriti terkenal NeeIofa dan Haris Ismail atau PU Riz yang diib4ratkan Wedding of The Year meskipun jemputan hanya kenal4n terdekat.

Malah JabaI Rahmah yang dipilih sebagai konsep gerbang peIamin di majIis akad nkah NeeIofa dan suami mendapat pujian ramai.

Bgaimanapun, semalam, tersebar foto pasangan pengntin baru itu yang didkwa pergi berbuIan madu di Lngkawi menyebabkan orang ramai mula mengec4m.

Tiada apa-apa penjelasan baik dari NeeIofa mahupun PU Riz, namun seorang individu yang didkwa ag3n pelancongan t4mpil membela pasangan itu.

Menurut individu terbabit, NeeIofa mengambil tiket penerbangan ekonomi berharga RM290 yang biasa di taw4rkan dalam pakej pelancongan.

Justeru tiada istilah NeeIofa meIngg4r S.O.P atau rntas negeri tanpa kebenaran kerana NeeIofa telah mengikut saluran yang dibenarkan kerajaan.

Semntara itu, perkataan Langkawi hari ini sohor kini (trending) dalam media sosial susuIan isu tersebut.

Prkataan Langkawi mula trending dalam media sosial sejak malam tadi itu disebabkan ramai mempersoalkan bagaimana NeeIofa dan suaminya yang juga bekas peserta program Pencetus Ummah itu boleh loI0s merntas negeri untuk berbulan madu.

Foto tular, semua pakat nak rent4s negeri macam NeeIofa

SeIain itu, foto mereka berada di dalam sebuah pes4wat dan di sebuah lapangan terbang juga turut tul4r dalam media sosial sejak malam tadi.

Disebabkn perkara tersebut, rata-rata ntizen juga menyuarakan hasr4t dan keinginan mereka untuk merntas negeri seperti pasangan popular itu.

Shingga kini, masih tiada sebarang kenyataan rasmi daripada pihak bekas pengacara MeleT0P itu berhubung dkwaan tersebut.

Usaha K0smo! Online untuk mendapatkan kenyataan daripada pihak pengurusan NeeIofa juga tidak berhasil sehingga kini.

Hari ini, Kosmo! meIaporkan pemilik dan pengurus majlis, Faiz Sabari bersama isterinya, Rozana Mumtaz Mohd. Ashraff, pembantu peribadi NeeIofa, Nadiah Khairuddin dan seorang wanita yang did4kwa merupakan peguam kepada NeeIofa hadir di Ibu Pejabat p0lis Daerah Dang Wangi.

Kehdiran mereka adalah bagi membantu sias4tan berhubung pematuh4n prosedur operasi standard (S.O.P) majlis pernkahan selebriti itu Sabtu lalu.

TerdahuIu, Kosm0! malam tadi meIap0rkan pasangan terkenal itu didkwa telah pergi berbulan madu di Langkawi, Kedah.

Lporan tersebut susulan tular beberapa keping gambar pasangan berkenaan berada di sebuah lapangan terbang dipercayai menuju ke pulau per4nginan tersebut.

Sabtu lalu, pasangan itu disatukan dalam satu majlis yang diadakan di sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur.

Bgaimanapun, tular satu gambar di media sosial mendkwa majlis yang dianjurkan itu tidak mem4tuhi S.O.P yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN).

SusuIan daripada itu, Ketua p0lis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah pada Ahad dilporkan akan memnggil pengurus majlis pernkahan dan beberapa orang saksi lain termasuk pekerja hotel untuk memberi keterangan.

Sumber:k0smo