Dakwa4n langg4r S0P Aidilfitri… p0lis akan p4nggil Azmin Ali, ahli keluarga

DATUK Seri Mohamed Azmin Ali dan ahli keluarganya akan dip4nggil bagi membantu sias4tan b3rhubung dakw4an mel4nggar prosedur operasi standard (S0P) C0vid-19 pada hari pertama Hari Raya Aidilfitri.

Ketua P0lis Daerah Putrajaya, Asisten Komisioner Mohd Fadzil Ali berkata, satu laporan p0lis dibuat kira-kira pukul 3 petang Jumaat (14 Mei) berhubung posting Ummi Hafilda Ali yang tular di media sosial.

Ummi Hafilda mend4kwa ahli keluarga Azmin yang merupakan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, telah merent4s daerah dan mengh4diri perjump4an untuk sambutan Hari Raya.

“Kejadi4n itu did4kwa berlaku kira-kira pukul 8 pagi pada hari pertama Hari Raya di kediaman rasmi Azmin di Presint 10 di Putrajaya.

“Bagaimanapun, maklumat awal mendapati sambut4n dan j4muan raya itu hanya dalam kalang4n ahli keluarga Azmin yang mendi4mi kediaman tersebut.

“Berdasarkan keter4ngan petugas yang menjaga p0s k4walan kediam4n rasmi tersebut juga menges4hkan pada tarikh 13 Mei 2021 (Khamis), tiada pergerak4n keluar masuk tetamu,” katanya dalam satu kenyataan pada Sabtu.

Mohd Fadzil berkata, Azmin dan ahli keluarganya, termasuk Ummi Hafilda akan dip4nggil untuk memb4ntu sias4tan.

“Pengguna media sosial dinasihatkan untuk tidak menyi4rkan k0men atau pernyat4an yang mer0sakkan kr3dibiliti dan imej seseorang atau organisasi,” tambah beliau. – The Star

 

Sumber:mstar