“Prihatin Nasib P4Iestin,” Khairul Aming D3rma RM10,000 Hasil Untvng JuaI Sambal

Selebriti media s0sial yang terkenal dengan resepi masakan mudah, Khairul Aming hari ini memberitahu pengikutnya bahawa sebahagian daripada hasil jualan pr0duk Sambal Nyet keluarannya akan disumb4ngkan kepada penduduk P4Iestin.

Prih4tin n4sib di P4Iestin

Influencer itu berasa terpanggil untuk menghulurkan sumbang4n setelah melihat keadaan yang dih4dapi penduduk disana.

Kenyataan tersebut disampaikan ketika menyatakan waktu jualan Sambal Nyet kepada warganet agar mereka dapat membeli produk tersebut di Shopee.

Tambahnya lagi, RM10,000 yang akan disumb4ngkan merupakan hasil daripada jualan Sambal Nyet sebelum ini. Dia juga berharap agar jumlah d3rma yang tidak seberapa itu sedikit sebanyak dapat mering4nkan beban penduduk P4lestin yang sekarang sedang dit1mpa ujian.Ajak orang ramai menderma sekali

Selain itu, Khairul Aming juga turut meng4jak orang ramai untuk sama-sama beramal dengan mend3rma semampunya di tabung-tabung bantuan untuk G4za yang dinyatakan di ciapan Twitternya.

Ni contoh cerdik tak lupa diri

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet menyokong usaha Khairul Aming dalam melakukan kebaikkan serta bantuan buat saudara kita di P4lestiin.

Mereka juga mendoakan agar rezeki influencer itu terus dimurahkan oleh Allah S.W.T dan segala urusannya dipermudahkan.

Lepasni memang berusaha beli Sambal Nyet

Semoga murah rezeki

Sumber: Khairul Aming via MV