Lepas Je Pengurus Ibu Neelofa T4mpil Mohon Maaf, Netizen Mula Stalk IG ZuIshafiqah Dan Tak Sangka Ini Apa Mereka Jumpa

PETALING JAYA – lndividu yang bertanggungjawab menguruskan akaun media sosi4l ibu Neelofa, Datin Noor Kartini Noor Mohamed tmpil melakukan perm0honan maaf secara terbuka berhubung lsu tngkap layar yang tuIar semalam.

Individu tersebut, Zulshafiqah Zulkalfi berkata, dia tersiI4p mmuat naik tngkap layar dan ingin menjelask4n keadaan sebenar yang telah berlaku.

“Tngkap layar tersebut adalah bertuju4n untuk rujukan saya sahaja, tlada sebarang nlat untuk dimvat naik dalam Instagram Datin Noor Kartini mahupun Instagram peribadi saya.

“Saya juga mahu menjel4skan, gambar dan tulisan asal yang dipaparkan adalah bkan dari penulisan saya mahupun beliau sendiri,” kata wanita berkenaan.Penjelas4n tersebut disertakan bersama perm0honan ma.af wanita itu menerusi sepucuk surat yang dimu.at naik dalam Instagram Zulshafiqah, @zulshafiqah.

Wanita itu menyatakan perm0honan ma.af kepada Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah dan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar termasuk seluruh Kerabat Diraja Johor.

PERM0HONAN m4af oleh Zulshafiqah yang dimuat naik dalam Instagram @zulshafiqah.T.idak terkecuali, dia turut mem0hon m.aaf terhadap Noor kartini dan seluruh keluarga atas kecu.aian yang berlaku.

“Saya juga telah memberi kenyataan dan kerjasama sepenuhnyaa kepada pihak p0Iis bagi membantu menyelesaikan s.iasatan berhubung lsu yang tuIar ini.

“Saya berjanji tldak akan mengulangi kesiIapan yang sama dan sekali lagi memhon ma.af atas keraIatan dan kesiIapan yang berlaku,” katanya.

Selepas perm0honan m4af tersebut tuIar, rata-rata ntizen mempers0al betul ke individu terbabit seorang pengurus media sosi4l Datin Noor Kartini. Ini berikutan di laman instagramnya tlada satu posting pun yang berkaitan dengan perniagaan Datin Noor Kartini, malah gambar berdua bersama pun tlada.

Semalam, satu Iaporan p0Iis telah dibuat ibu selebriti Neelofa, Noor Kartini selepas hantaran InstaStorynya yang menyntuh sensltiviti sistem Raja Berpelembagaan di Malaysia tular dalam laman sosi4l.

Hantaran berkenaan memaparkan Noor Kartini melalui InstaStory miliknya, mempert1kaikan sistem tersebut dan meminta Yang di-Pertuan Agong untuk membvbarkan Pr0klamasi Daru.rat yang diisytiharkan pada 12 Januari lalu berkuat kuasa sehingga 1 Ogos depan.

Sumber: K! ONLINE

Pengguna media sosial terutama pengikut Instagram ibu Neelofa, Noor Kartini hari ini terkejut apabila melihat Instagram Story wanita itu yang didakwa mempersoalkan sistem perlembagaan di Malaysia dengan melibatkan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.

Instagram Story itu bagaimanapun telah dipadam beberapa minit kemudian. Terbaru, Noor Kartini memberitahu perkara tersebut dilakukan oleh salah seorang pekerjanya.

Menerusi satu kenyataan yang dibuat oleh Noor Kartini, pengurus media sosial di Noor Khan International Sdn Bhd secara tidak sengaja telah memuat naik instastory tanpa sedar menggunakan akaun dirinya.

Perkara tersebut berlaku di atas kecuaian salah seorang pekerja saya yang mempunyai akses kepada sosial media (Instagram) saya.

Noor Kartini juga dikatakan telah hadir ke pejabat polis untuk membuat laporan berhubung perkara ini.

Saya telah membuat laporan polis di Balai Polis Taman Tun Dr Ismail berhubung perkara ini dan akan memberikan kerjasama sepenuhnya.

Sumber: Noor Kartini, https://f-uh.com/