Tudung pink jadi individu yang dic4ri sekarang. Sebabkan dia budak yang ambil kes3mpatan dtraj4ng sampai terpel4nting

Viral video of media sosial yang menunjukkan sekumpulan individual g4duh di perkarangan tempat letak kereta yang tidak diketahui punc4 sebenar kej4diannya. Namun jelas di situ, kesemua yang terbabit tidak memakai pelitup muka dan mel4nggar prosedur operasi standard (SOP) Perint4h Kawal4n Pergerak4n (PKP) 3.0.

Menurut sumber, kej4dian itu berkemungkinan berlaku di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Kempas Permai, Johor Bahru, semalam.

Berdasarkan video rakaman penduduk dari tingkat atas, individual-individu terbabit terdahulu dilihat saling b3rtengkar sambil disaksik4n beberapa penduduk lain termasuk kanak-kanak.

Bagaimanapun keadaan berubah menjadi pergadvhan setelah seorang wanita bertudung merah jambu datang dan terus memvkul s4lah seorang lelaki yang menyebabkan individual lain mengambil kesempat4n untuk memvkul lelaki terbabit.

Akibatnya, kedua-dua pihak saling memb4las pukvlan dan kanak-kanak lain yang berada di tempat kejadian turut mengambil kes3mpatan memvkul m4ngsa. S4lah seorang kanak-kanak lelaki berbaju hitam diter4jang tepat di bahagian dada sehingga terjatvh sebelum melarik4n diri ke arah lain.

Dalam masa sama, ada beberapa lelaki cuba meleraik4n kedua-dua pihak, tetapi mal4ngnya tidak berdaya kerana kedua-dua engg4n berhenti.

Sementara itu di media sosial, rata-rata netizen m3nuding jari terhadap wanita bertudung merah jambu yang menjadi punc4 pergadvhan tersebut.

“Baju putih tudung pink tu siapa? Bvruknyal4h p3rangai, jadi punc4 orang berbal4h ke? Beria sangat g4sak orang. You can have your kena ter4jang. Kecik-kecik dah bi4dab, kalau m4ti orang yang dipvkul tu, tak pasal-pasal jadi pembvnuh. Lepas your men4ngis,” kata Atty Azi.

Tudung pink yang mulakan dulu. Kalau masuk dalam l0kap, jangan men4ngis ye makcik,” kata Ryzal.

Yang tudung pink tu elok check in balai. Pemula pergaduh4n fizikal. PDRM tolong angkut semua yang terlibat terutamanya tudung pink. S0P pun dah tak tau ke mana. Dengan tak pakai mask, berg4duh pulak tu. Secara autom4tic dah bersentvhan. Nanti kalau dah kena c0v1d-19, menyus4hkan orang kat h0spital pulak. Kecik-kecik tak nak m4ti, dah tua bangk4 menyusahk4n orang pulak,” kata Muhammad Rashid.

Sumber: Info Roadblock JPJ/POLIS