Gantvng Basikal Atas Kep4la, Dato Siti Nurhaliza J4dikan K0leksi Juta4n Ringgit Perhi4san Dindlng Sahaja

Umum mengetahui bahawa sukan berbasikal seperti sudah menjadi trend dan gaya hidup sihat yang digemari oleh rata-rata masyarakat diikuti oleh beberapa kumpulan selebriti-selebriti terkenal negara yang turut sama menghidupkan aktiviti di jalanan ini sebagai satu inisiatif riadah.

Meskipun roda tayar dikatakan bulat sahaja, namun stigm4 terhadap hobi ini dianggap mah4l kerana memerlvk4n kos tertentu untuk memiliki peralatan khas yang diperlvk4n malah bukanlah sesuatu yang mur4h kerana ianya memerlvk4n pelaburan.

Tidak dapat dinafikan terdapat jenama basikal yang mempunyai mekanisma yang agak ringkas dan boleh dibeli dengan harga m4mpu milik namun bagi jenis basikal yang memiliki spesifikasi yang lebih c4nggih menjadikan harga yang dijual setanding dengan nilai kereta m3wah antarabangsa.

Meskipun fenenomena berbasikal nampaknya masih belum surut lagi bagi mereka yang masih berjin4k-jin4k dalam sukan ini, namun semenjak tempoh pelaksanaan Perint4h Kawal4n Pergerak3n (PKP) 3.0 dilaksanakan, aktiviti riadah misalnya berjogging, atau sukan perseorangan sahaja yang dibenarkan dengan jarak minimum 2 hingga 3 meter dan hanya di kawasan kejiranan berdekat4n dengan mem4tuhi segala prosedur operasi standard (S0P) yang ditetapkan.

Mengetahui hal itu, penyanyi tersohor negara, Dato Siti Nurhaliza mengambil pendekatan untuk mengg4ntvng semua koleksi basikal-basikal m3wah yang dimilikinya sekain akvr akan pem4tuhan yang telah ditetapkan.

Memuat naik hantaran di Instagram, Dato Siti Nurhaliza berkongsi hias4n koleksi basikal yang dimilikinya selain kreatif menjadikan instrumen sukan berkenaan sebagai tatapan dek0rasi ruang sudut yang diubah-suai seperti “ala-ala” pameran m3wah.

Bagi mereka yang mengenali penghibur kesayangan ramai ini Dato Siti Nurhaliza dengan aktiviti sukan berbasikal ini bukanlah merupakan individu baharu dalam kegiatan berkenaan malah sudah diceburi sejak beberapa tahun lalu.

Koleksi-koleksi m3wah basikal yang dimilikinya dig4ntvng di setiap sudut ruang dengan gaya kreatif yang tersendiri meskipun ada yang menyoalkan spesifikasi keselamatan kerana terlihat sedikit bah4ya.

Dato Siti Nurhaliza menerusi Insta Story miliknya bagaimanapun menjelaskan bahawa dekorasi kreatif itu adalah hasil sentuh4n suaminya sendiri kerana dikatakan gem4r untuk mengumpul dan dijadikan sebagai galeri di rumah.

Menjengah ke ruang komen, rata-rata penggemar basikal juga memuji tindak4n beliau kerana terlihat begitu kreatif selain kagum akan koleksi basikal m3wah yang dimiliki oleh selebriti ini.

Wah! Rare betul Tokti ada pameran basikal m3wah sendiri di rumah, betul-betul kreatif ni dan boleh dijadikan sumber inspirasi!

Sumber:Instagram ctdk,http://www.dnq.pw/