Wanita Anak Tujuh S4kit Perut Selepas Dibed4h, Rupanya Ada Sesuatu Tert1ngg4l Dalam Perut

Siapa sangka, proses pembed4han yang sepatutnya menjadikan seseorang itu sihat akhirnya menjadi suatu detik mencem4skan.

Begitulah yang dialami oleh seorang wanita berusia 61 tahun, Nurcihan Ogmen yang tinggal di wilayah Aydin di barat daya Turki meng4du mengal4mi s4kit di bahagian perutnya selepas melakukan pembed4han.

Pernah menjalani pembed4han

Menurut sumber, ibu kepada tujuh cahaya mata ini pernah menjalani satu proses pembed4han di sebuah h0sp1tal swasta pada Mac lalu.

Wanita berkenaan dibenarkan pulang ke rumah pada keesokan hari. Namun, dia kemudian mendapati terdapat bengk4k selain s4kit pada bahagian perut dan terus ke h0sp1tal esoknya untuk memberitahu kepada doktor tentang situasinya.

Dimaklumkan itu normal

Namun, Nurcihan dimaklumkan perkara tersebut adalah normal  melalui sesebuah pembed4han. Malah, doktor berkenaan turut menasihatinya untuk bersabar  dan tidak berminat untuk mendengar masal4h yang dihadapi.

Selepas dua bulan pembed4han tersebut, Nurcihan mengambil keputusan pergi ke h0sp1tal Negeri Soke untuk buat pemeriksaan susulan kerana masih berasa s4kit di bahagian perut.

Gunting dalam perut

Apa yang meng3jutkan adalah apabila laporan X-ray menunjukkan ada sebil4h gunting terdapat pada bahagian kiri abdomennya. Gunting tu juga dipercayai berpunca dari pembed4hannya yang dilaluinya sebelum ini.

Tanpa melengahk4n masa, Nurcihan kemudiannya bertemu semula dengan doktor yang melakukan pembeda4han awal terhadapnya untuk mengeluarkan gunting itu.  Akhirnya, gunting itu dapat dikeluarkan  selepas melakukan pembed4han selama dua jam. Fuh, nasib baik tak ced3ra apa-apa!

Telah membuat adu4n

Nurcihan telah meng4jukan aduan kepada pihak berkuasa tempatan mengenai pakar bed4h tersebut termasuk dengan pentadbiran h0sp1tal dan pegawai perubatan lain yang terlibat dalam operasi tersebut.

Sumber : Buzzkini