“Orang berniaga makanan kau pun nak jugak” – Sharnaaz ‘Hent4m’ Produk Makanan Aliff Syukri, Ini Respon Chef Wan

Selain dikenali sebagai Chef Selebriti Malaysia, Datuk Chef Wan juga cukup kenal dengan sikapnya yang l4ntang dalam memberikan pendapat di media sosial.

Terbaru, Datuk Chef Wan atau nama sebenarnya Redzuawan bin Ismail ini ada ‘sembur’ usahawan kosmetik yang sering menjadi tumpuan netizen, Datuk Aliff Syukri.

Rasa pedas b0doh – Sharnaaz Ahmad

Mungkin ada yang perasan dan ada yang tak bahawa Aliff Syukri ini ada mel4ncarkan satu produk makanannya sendiri, makanan itu dikatakan tengah viral. 

Ia telah membuatkan pelakon terkenal, Sharnaaz Ahmad terpanggil untuk membuat review dekat makanan tersebut menerusi saluran YouTube miliknya pada hujung bulan April lalu.

Bagaimanapun, ia mula viral di TikTok dan kemudiannya berita ini mendapat perhatian Chef Wan, ini Sharnaaz yang turut dikenali dengan kelantang4n dan keber4niannya dalam memberik4n pendapat ada m3metik nama Chef Wan.

Dalam video diatas, Sharnaaz menjelaskan bahawa makanan daripada usahawan itu tidak member4ngsangkan. Ini kata-katanya.

Dia nak rasa macam kari pun ada, rasa macam.. Ped4s bod0h orang panggil, benda ni pedas b0doh, bebola daging lembu hancur, apa ni! Aku minta maaf, aku bukan nak h1na makanan tapi RM16.50 hang jual macam ni. Kalau Chef Wan dengar RM16.50 dia buat macam ni….”

Sharnaaz juga meminta agar Aliff Syukri memperbetulkan kualiti produk makanannya itu.

Orang berniaga makanan kau pun nak jugak – Chef Wan

Bila hal ini sampai ke pengetahuan Chef Wan kerana komen itu viral di TikTok dan ada orang hantar kepadanya, Chef Wan menerusi IGTV miliknya hari ini pula ‘sembur’ Aliff Syukri.

T3rhibur dengan cara review Sharnaaz Ahmad, Chef Wan tidak memb4ntah dengan komen yang Sharnaaz berikan kerana ianya merupakan satu perkara normal kerana alam perniagaan makanan ini, peniaga perlu terima komen p0sitif dan n3gatif orang, katanya.

Saya rasa Aliff pun dah masak dengan kulit muka dia nak setebal pintu j4mban Cik Kiah itu!

Tu la orang nak berniaga makananan pun kau nak juga jual makanan bukan tak boleh kena berhati hati.”

Chef Wan juga berpesan kepada Aliff Syukri agar as4h kemahiran memasak dahulu sebelum menjual makanan, dia juga berpesan untuk laburkan kepada orang yang betul jika ingin mengend4likan perniagaan makanan.

 Tak semua taste bud kita yang kita katakan sedap dan syi0k ini appeals to everyone.

Tambah Chef Wan juga, dia langsung tidak menyedari tentang kewujud4n pr0duk ini, bagaimanapun Chef Wan meneg4skan dengan pendapat yang diberikan ini telah membuatkan orang jadi kenal dengan produk ini.

Bagaimanapun, Chef Wan menjelaskan bahawa dia hanya mencur4hkan pendapat sahaja dan berharap agar Sharnaaz dan Aliff Syukri tidak mar4h dengannya.

 

Sumber : LM