‘Cepatnya Kau Prgi Dik..’ Pnah TuIar K0ngsi Kisah FamiIy P0sltif C0VlD-19, AmiruI ‘Prgi’ Scara Tiba2.

Sejak awal tahun ini, banyak khabar dvka berkenaan pndemik C0vld-19. Ada sahaja kisah dikongsi berkenaan ahli keluarga yang dijngkiti  wbak tersebut sehingga seorang demi seorang dijmput ambuIans ke pvsat kuarntin.

Hal ini samalah seperti satu perkongsian yang tular sekitar Januari lalu apabila seorang pemuda memaklumkan dari tujuh orang ahli keluarganya, hanya 3 sahaja yang ters1sa dirumah setelah empat daripadanya disahk4n p0sltif C0vld-19.

Mu4t naik tersebut mendapat lebih daripada 35 ribu lebih perkongsian semula di Twitter dan benar-benar viraI kerana saIah seorang ahli keluarga mninggaI dunia disebabkan pndemik ini.

Kakak maklumk4n adik dah mninggal.

Namun, siapa sangka, khabar dvka untuk keluarga tersebut tldak terhentl disitu sahaja kerana pemuda yang memuat naik kisah mereka itu juga telah dijmput Ilahi pada pagi tadi.

Perkara berkenaan dimaklumkan sendiri kakaknya menggunakan nama @ulttlemonron apabila memberitahu yang adiknya, Amirul Aqmal telah kembali kerahm4tullah pagi tadi selepas meng4du saklt kepaIa dan s3sak nfas secara tiba-tiba.

Semalam slhat, harini sudah tlada.

Menurut kakak pemuda itu, mereka sekeluarga sangat terkjut kerana allahyrham berada dalam keadaan sihat dan menjalani hari-hari sebelum ini seperti biasa.Namun tldak menyangka bahawa dia akan prgi selamanya pagi tadi.

Perasan terkjut dan tak sngka.

Tambah wanita itu lagi, mereka sekeluarga sedaya upaya membantu memberikan b4ntuan kecem4san sebelum ambuIans datang namun, allahyrham telah pun prgi buat selamanya di hadapan ahli keluarga.

Lebih menghlbakan adalah barang yang dipesan menerusi alikasi beli-belah atas talian baru sahaja sampai dan belum lagi dibuka olehnya.

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet serta rakan-rakannya telah menzahirkan ucapan tkziah kepada keluarga Amirul Aqmal yang bersedlh diatas pemerg1an pemuda itu.

Mereka juga terkjut mendengar khabar dvka berkenaan selepas perkongsiannya berkenaan kehiIangan ahli keluarga disebabkan C0vld-19 tempoh hari masih segar diingati oleh warganet terutamanya pengguna Twitter.

Sumber: Twitter @ulttlemonron, omm