[VIDEO] “Ber4tnya dvgaan ya Allah..” Kakak Dalam W4d & Anaknya Dik0makan, Alyah Hanya Mampu Doa Dari Jauh

Selebriti popular Alyah Abu Hasan mem0hon para peminatnya supaya mendoakan keluarga kakaknya yang menetap di Johor, telah dimasukkan ke hspital baru-baru ini.

Menerusi satu perkongsian terbaru di Instagram, Alyah menyifatkan apa yang berlaku sebagai satu dvgaan ber4t buat keluarga kakaknya itu.

Namun, apa yang mampu dilakukan olehnya ketika ini hanyalah mem4njatkan doa dari jauh.

“Beratnya dvgaan kakak aku ya Allah swt. Dan aku hanya mampu berdoa dari kejauhan. Wahai sahabat ig ku sesungguhnya aku bvntu kerna aku tidak mampu berbuat apa apa kecuali berdoa.

“Duduklah dibelakangku bersama berd0a dgn ku buat kakakku yg berada di wad c19, Abg iparku yg diku4r4nt1nkan, seorang anak sedaraku yg telah dik0makan, seorang lagi yg diku4r4nt1nkan di pasir gudang dan 3 diku4r4nt1n dirumah. Dvgaan besar buat keluarga kakakku,”

Pada masa sama, Alyah turut meminta agar kilang yang tidak sepatutnya ber0perasi ketika perintah kaw4lan pergerakan penuh 3.0 (PKP3.0) ditvtup sementara bagi menc3gah penul4ran wab4k.

“Terima kasih atas doanya wahai sahabat ig ku. Aku benar benar harap kilang2 yg tak sepatutnya ber0perasi di tvtup sementara wabk ni tidak dapat dibndung.

“Kakak ku berniaga di kafe sebuah kilang di gelang patah (yeh brother) semasa keputusan kedua anak sedaraku positive c19 kilang terbabit masih ber0perasi dan kilang terbabit adalah kilang perabot,” tulisnya lagi.

Tinjauan di ruangan komen rata-rata peminat dan rakan selebriti turut berdoa semoga semuanya dipermudahkan.

Isteri kepada ahli muzik terkenal, Datuk Ramli MS itu juga sebelum ini berkongsi salah seorang anak saudaranya yang dikenali sebagai Siti Nazirah Aziz terpaksa ‘ditidurkan’ kerana kesuk4ran bern4fas.

“Assalammualaikum semua. Mohon doakan Anak sedara saya @nazirah_aziz93 kembali sihat semula.

“Dia dah ditidurkan kerna sukar bern4fas kerana positive c19 dan seluruh keluarganya sudah terkena positive c19.

“Dikenal pasti dijngkiti dari kilang tempat mereka menjual makanan di kafe kil4ng tersebut di Gelang Patah dan kilang terbabit masih ber0perasi.

“Adakala duit mampu meng4buri mata tapi saya moh0n renung2kan mampu kah duit mengembalikan ny4wa?

“Mungkin kemat1an atau yg sak1t itu bukan dari kal4ngan keluarga p1hak p1hak yg harus mengambil tind4kan.

“Tapi hil4ngkah rasa kem4nusiaan kerana wang ringgit?”

Sumber: Instagram alyah81