Fitri Haris beng4ng grup anti v4ksin guna berita k0mplikasi isteri ketika bers4lin sebar dakyah – “Dahsyat mereka ada 20,000 follower”

PENYANYI Dr Fitri Haris beng4ng apabila foto isterinya Fazilah Omar dis4lah guna oleh kumpulan anti v4ksin di aplikasi Telegram dengan menyebark4n maklumat yang tidak benar.

Menurut Fitri, 37, kumpulan itu m3nuduh k0mplikasi isteri ketika bers4lin dan mas4lah yang dihad4pi anaknya disebabkan pengambilan v4ksin.

“Ada ters3bar grup anti v4ksin mengatakan seolah-olah apa yang berlaku terhadap anak saya adalah disebabkan isteri sudah ambil v4ksin.

“Grup itu dia ambil gambar dalam instagram isteri saya padahal k0mplikasi isteri ketika bers4lin tiada kena mengena dengan isu v4ksin apa semua yang mereka cakapkan tu… ini dah jadi satu fitn4h.

Isteri Fitri terp4ksa dibed5h kerana mengalami k0mplikasi peny4kit 4sma.

“Saya kena terangk4n pada masyarakat supaya tiada mana-mana pihak yang s4lah faham sebab saya tengok d4hsyat juga followers mereka, ada dalam lebih kurang 20,000 orang,” katanya kepada mStar.

Menerusi laporan mStar pada Isnin lalu, isteri Fitri terp4ksa menjalani pembedah4n dan melahirk4n b4yi awal dari tarikh sepatutnya disebabkan berdepan dengan peny4kit asm4 yang t3ruk.

Anak lelaki Fitri menghadapi mas4lah pernafas4n selepas dilahirk4n dan kini dip4ntau di Unit Rawat4n R4pi Ne0natal (NICU) Hospital Pakar An-Nur Bangi, Selangor.

Menyifatkan tindak4n tersebut sebagai tidak berrtanggungjawab, Fitri akan mengambil tindak4n undang-undang sekiranya perkara itu terus diseb4rkan kumpulan berkenaan.

“Saya akan ke balai p0lis untuk buat laporan dahulu dan minta nasihat daripada pihak berku4sa macam mana.

Fitri dan isteri mempunyai seorang anak hasil perkahwinan terdahulu mereka.

“Jika diterusk4n (perkongsian), saya akan ambil tindak4n mahkamah. Perbuat4n mereka ini membuatkan em0si isteri terg4nggu sebab dia tengah rec0vering dan dengan keadaan anak lagi.

“Saya cuma berdoa mereka ini dibuk4kan hati serta mendapat hidayah daripada Allah SWT,” ujarnya.

Bekas anggota UNIC ini mendirik4n rumah tangga dengan pengurusnya, Fazilah pada Disember 2019.

Fitri pernah tiga kali menduda dan mempunyai seorang cahaya mata bernama Sofea Soleha, 16, yang menetap di Singapura bersama bekas isterinya.

Manakala Fazilah juga pernah mendirikan rumah tangga dan dikurniakan seorang anak lelaki bernama Qhalish Rayyan Adam, 10 tahun.

Sumber:mstar