Kec0h Kenduri Durian Ahli P0litik Dikatakan Video Lama, Sekali Netizen Ded4h 6 Bukti Rakaman Itu Baru Berlaku

KUALA LUMPUR: Timbalan Speaker Dewan Rakyat Datuk Mohd Rashid Hasnon menyerahk4n kepada p0lis untuk menyiasat sebarang pel4nggaran prosedur operasi standard, susulan tul4r video beliau ‘menikm4ti’ durian tanpa penjarakan sosial.

Ahli Parlimen Batu Pahat itu ketika dihubungi Astro AWANI berkata bagaimanapun beliau percaya ‘kenduri durian’ itu bukan video baharu, tetapi terjadi sebelum pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) lagi.

Kenyataan dari Timbalan Speaker Dewan Rakyat Datuk Mohd Rashid Hasnon telah menimbulkan kem4rahan dalam kalangan warganet.

Sebelum ini, tul4r video Mohd Rashid ‘menikm4ti’ durian tanpa penjarakan sosial yang dipercayai berlaku di sebuah kebun di Batu Pahat ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Hasil pemerhatian Gempak di laman media sosial, rata-ratanya menganggap jawapan yang diberikan tidak berasas serta tidak logik.

Ingin mengukuhkan lagi, netizen tampil dengan bukti-bukti yang menunjukkan rakaman itu baru sahaja berlaku.

Anda boleh lihat antara sebahagian respon netizen di bawah.

Terdahulu, seorang pengguna akaun Facebook memuat naik satu rakaman majlis kenduri durian dengan kehadiran wakil rakyat yang did4kwanya sebagai timbalan speaker.

Ketua p0lis Daerah Batu Pahat ACP Ismail Dollah dalam satu kenyataan susulan berkata, satu laporan p0lis telah dibuat dan kertas s1asatan telah dibuka bagi meny1asat kejadian dalam video berkenaan.

 

Sumber : Gempak via theupdatenews24.com