“Allah pilih dia wakil kita di G4za” -Firdaus Wong nak beri saguh4ti buat Nadir Al-Nuri

Seperti yang ramai tahu, sebelum ini pendkwah bebas Firdaus Wong yang berpeg4ng pada prins1p kebenaran, lantang memaklumkan kepada orang ramai bahawa beliau memberi sok0ngan penuh terhadap penyanyi rap Caprice.

Kali ini, Firdaus menunjukkan sokongannya kepada Ketua Pegawai Eksekutif Cinta G4za Malaysia (CGM), Muhammad Nadir Al-Nuri dan ingin menghadiahkan wang saguh4ti buatnya.

Menurut pemilik nama Firdaus Wong Wai Hung tersebut, dia ingin menghulurkan wang saguh4ti itu selepas mendengar penjelasan penuh terper1nci oleh saudara Nadir sewaktu program Townhall CGM tersebut.

Berhasrat ingin beri saguh4ti buat Nadir

“Selesai program, saya minta Muhammad Nadir bagi nombor ak4un perib4di untuk kami berikan sedikit saguhati. Dalam hati saya, Allah pilih dia (Muhammad Nadir) wakil kita di G4za,” katanya.

Nadir t0lak, minta sumb4ng ke pada CGM

Bagaimanapun, Firdaus bercer1ta bahawa Muhammad Nadir telah men0lak wang saguh4ti itu tetapi meminta untuk menyumb4ng kepada CGM.

Justeru itu, beliau mend0akan semoga Allah merahm4ti serta memelih4ra saudara Nadir dan berpendapat Allah telah memilih Nadir sebagai wakil Malaysia di G4za.

Terdahulu, Nadir dalam sesi townhall menegaskan hanya mengambil 3 peratus daripada dana RM20 juta untuk membayar tenaga kerja pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

Penjelasan itu sekali gus telah menj4wab pers0alan Pendkwah P0pular, Ebit Lew yang mempers0al tent4ng dana yang disalurkan kepada CGM.

Sumber Twitter Firdaus Wong

Via OMM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*