NotIs bankr4p untuk Sajat, Mhkamah benar tampal depan rumah

Lama tidak mendengar berita berkenaan usahawan penuh k0ntroversi, Muhammad Sajjad bin Kamaruzzaman atau Nur Sajat setelah sekian lama menghil4ngkan diri susulan ident1ti sebenarnya terb0ngkar.

Lokasi sebenar dirinya juga masih tidak dapat dipastikan kerana banyak rum0r mengatakan dia berada di luar negara.

Not1s untuk Sajat

Walau bagaimanapun, menerusi Harian Metro, nama Sajat kembali disebut apabila satu berita memaklumkan yang Mahkmah Tinggi Shah Alam telah  membenarkan not1s keb4nkrapan terhadap usahawan tersebut diserahkan secara penyampaian ganti melalui not1s iklan dan pen4mpalan.

Tak dapat jejak lokasi Sajat

Menurut peguam utama OWA Resources, Nurul Hafidzah Hassan, perkara ini berikutan kegag4lan usahawan terbabit membayar penghkiman sebanyak RM200,000 kepada bekas stokis utama iaitu OWA Resources seperti yang diputuskan Mhkamah R4yuan pada April lalu.

“Dua plaintf dari OWA Resources iaitu Nurwati Hussin, 41, dan Mohammed Syakir Hussin, 32, berkata, notis berkenaan sudah dibuat minggu ini namun pihaknya belum menerima sebarang afidav1t membntah notis kebnkrapan itu oleh pihak Muhammad Sajjad.”
“Pihak anak gu4m tidak dapat menjejaki lokasi sebenar dfendan.”
“Oleh itu, kami mendapatkan kebenaran mhkamah untuk menyerahkan not1s secara iklan, menamp4l noti1s di mhkamah dan di depan rumah defndan,” katanya.

Nak bayar ansur tapi ditolak

Tambah Hafidzah lagi, mengikut penghkiman Mhkamah Ryuan, Sajat gag4l dalam r4yuan untuk membat4lkan kputusan Mhkamah Tinggi Shah Alam yang memerintahkannya membayar ganti ruvgi sebanyak hampir RM200,000 kepada OWA Resources.

“Difahamkan, pihak Sajat ada membuat cadangan awal bulan ini untuk membayar ganti rug1 itu secara ansuran sebanyak RM3,000 sebulan sehingga selesai pembayaran penuh tetapi pihak plaint1f tidak bersetuju dengan cadangan tersebut,” ujarnya.

Surat not1s diiklan ke surat khabar & tampal depan rumah

OWA Resources sebelum ini cuba menyerahkan not1s bnkrap kepada usahawan tersebut sebanyak 3 kali termasuk percubaan menyerahkan surat temujnji dan percubaan lain.

Namun, semua percubaan serahan itu g4gal kerana Sajat tidak dapat ditemui. Jadi plaint1f memfa1lkan not1s terbabit untuk serahan secara alternat1f iaitu melalui not1s iklan di surat khabar, di mhkamah dan juga di depan rumah defendan.

Sumber: Harian Metro (Ruwaida Md Zain)

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*