‘Dia meng4ku ada ilmu diamkan anj1ng’,tuan rumah cerita tujuan sebenar knapa lelaki mstri itu msuk kawasan rumahnya

SUNGAI PETANI – Seorang penduduk di Taman Cengal Jaya di sini, masih tidak dapat melup4kan kejad1an mist3ri dikunjungi seorang lelaki warga emas berkain pelekat dan bert0ngkat pada jam 6 pagi kelmarin.

K. Tiyagarajan, 64, atau mesra dipanggil Peter berkata, lebih meng3jutkan, lelaki itu yang ma­­suk ke kawasan rumahnya de­ngan mem4njat pagar mampu mendiamkan dua ek0r anj1ng peliharaannya jenis Rottw.eiler.

Menurut peniaga alat ganti kendraan itu, selepas berjaya masuk, lelaki berus1a dalam lingkungan 60-an tersebut dilihat berleg4r-leg4r di kawasan rumah.

“Sebelum itu, saya dengar bunyi sal4kan anj1ng, saya sangka musa.ng masuk sebab rumah saya terletak bersebel4han kebun kelapa sawit.

“Biasanya anj1ng ini menyal4k lama, tetapi kea­daan itu tidak berlaku semalam (kelmarin) lalu saya int4i mel4lui tngkap bilik di tingkat bawah yang terletak bersebelahan k4ndang ha1wan tersebut,” katanya di sini semalam.

Peter melihat anj1ng pelih4raannya jenis Rottweiler yang dikatakan diam selepas dikunjngi seorang lelaki mist3ri kelmarin.

Peter terkejut apabila lelaki mist3ri itu turut mengint4i lalu menjer1t memanggil dua anak lel4kinya yang tidur di tingkat atas.

Jelasnya, dia nampak dengan jelas wajah warga emas itu yang didkwa berlainan daripada orang biasa, manakala anj1ngnya pula hanya diam memerhatikan mereka tanpa menyal4k.

“Saya bertanya kepada lel4ki itu mengenai tujuannya dan minta dia ber3dar segera sebelum saya menghbungi polis.

“Dia beritahu mencari kakak k4ndungnya yang tinggal di sini dan mempunyai ilmu untuk men­di4mkan anj1ng,” katanya.

Mendengar peng4kuan itu, Peter dan isterinya, M. Mageswari, 74, semakin t4kut dan meminta anak mereka merakam gelag4t lelaki tersebut.

Ceritanya, warga emas itu bukan penjen@yah kerana bara­ngannya tidak dilar1kan.

Peter menunjukkan kesan kot0ran pada dinding pagar rumahnya.

“Dia sempat bertanya adakah urusan (merakam gambar) sudah selesai. Kemudian dia pnjat pagar dan pergi ke kereta jenis Proton Iswara berwarna merah sebelum bered4r,” katanya. Peter membuat laporan di Ba­lai polis Sungai Petani.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Asisten Komisioner Adzli Abu Shah ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan.

Srbuan dilakukan di rumah lel4ki itu di sebuah taman perumahan 4 kilometer dari lokasi kejad1an semalam.

“Semakan mendapati dia yang tinggal bersama isteri dikatakan tidak war4s dan tiada tind4kan diambil terhadapnya,” katanya.- K! ONLINE

Kredit Kosmo(Othman Yahaya)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*