Ebit Lew B4ngunkan Rumah Trans1t, Khas Buat Anak-anak Pesak1t Knser Yang Berulang-Alik Ke HKL & Sekitarnya

Pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew hari ini berk0ngsi tentang pembvkaan sebuah rumah trans1t di Titiwangsa, Kuala Lumpur yang bern4ung di bawah Persatuan Kasih Umat Malaysia.

Dalam satu perkongsian di Facebook, Rumah Kasih Umat itu berfngsi sebagai rumah trans1t bagi anak-anak pesak2t kans3r yang berulang-alik mendapatkan raw4tan Hospital Kuala Lumpur (HKL) dan sekitarnya.

“Masa ayah saya sak1t kans3r. Saya terdngar ayah saya menjer1t sak1t. Kadang m0rphin dan ub4t tidur tak hil4ngkan sak2t. Saya beberapa kali ziar4h rumah kans3r.

“Anak-anak kecil berlari sana sini sak1t. Ramai yang kadang tidur dalam kereta atau sana sini sementara datang nak tunggu raw4tan,” katanya dalam perk0ngsian tersebut.

Dalam pada itu, Ebit mem4njatkan rasa syukur kerana usaha mewujudkan rumah trans1t sebegini telah banyak dijalankan ramai pihak, sama ada secara persend1rian mahupun di bawah agnsi kerajaan.

“Ini semua usaha kecil kita nak jadi sabahagian kecil dari usaha kerajaan dan orang ramai. Terima kasih semua yang selama ini bersama usaha ini. Allah Maha Penyayang.

“Semoga setiap anak k4nser yang tiada d0sa ini menjadi asbab kasih sayang Allah pada kita. Ya Allah jika ada pah4la semua ini saya hadiahkan buat mak ayah saya. Semoga Allah letak mak ayah kita dalam syurga Firdaus,” tambahnya.

Menurut Ebit, pengin4pan di Rumah Kasih Umat ini adalah percuma tanpa sebarang caj. Bagi yang mem3rlukan, mereka boleh hubungi pihak rumah trans1t tersebut melalui talian  yang tertera 01170772380.

Sumber: Ebit Lew

Via S.Keli

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*