Isu Sajat Lol0skan Diri Ke Thailand Naik Kereta Api, Ini Resp0n KTM Berhad

Usahawan k0smetik terkenal, Nur Sajat dilaporkan telah ditah4n oleh pihak imigres.en Thailand pada 8 September lalu. Dia dipercayai meloloskan diri ke neg4ra gajah putih itu dengan menaiki gerab4k kereta api di Padang Besar, Perlis.

Susulan daripada itu, pihak Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) akan menjalankan siasat4n dalaman mengenai perkara berkenaan.

Fasiliti dan terminal kargo dikaw4l ketat

Foto : KTM Berhad

Menurut pihak KTMB, fasiliti dan terminal kargo di Padang Besar adalah kawasan yang dikaw4l ketat oleh pihak berku4sa seperti Polis Bantuan dan juga Kastam.

Kontena-kontena kargo yang dibawa masuk ke Thailand adalah milik syarikat perkapalan yang telah disewa oleh pelanggan-pelanggan KTMB di Malaysia dan Thailand.

KTMB tidak bertanggvngjawab di atas k4ndungan kontena tersebut samada kontena kosong atau bermuatan.

Difahamkan setiap tren kargo yang merentasi sempadan antarabngsa perlu melepasi pemer1ksaan yang teliti oleh pihak berku@sa kedua-dua negara di sempadan. Proses berkenaan melibatkan pemer1ksaan dokument4si serta fiz1kal ke atas gerab4k dan juga barangan.

Terdahulu, pemilik nama Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman dibeb4skan pada 10 September lalu dengan jaminan sebanyak AS$2,000 (RM8,343) dan diikat jamin oleh kenalannya dikenali sebagai Misha. Sajat dikatakan perlu hadir ke pejabat imigre.sen Thailand setiap 14  hari.

Kenyataan balas :

Sumber : KTM Berhad

Via OhBulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*