“Kini namaku Bella” Tukar nama baru, ini tind4kan Sajat yg mencab4r p1hak berku4sa

Kuala Lumpur: Selepas berjaya melar2kan diri ke Bangkok, Thailand, usahawan kosm.etik dalam burvan, Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman, 36, atau lebih dikenali sebagai Nur Sajat dilaporkan menggunakan nama popular terbaharunya, Bella.

Nama glamor itu terkenal dalam kalangan rakannya yang juga dilaporkan berperwatakan seperti Nur Sajat.

Sumber memaklumkan Skuad Khas Harian Metro bahawa hasil ris1kan dilakukan pihaknya, Nur Sajat kini ‘berlag4k’ dengan kad pelar.ian Suruhanjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Bagi Pelarian (UNHCR) yang dikeluarkan ibu pejabat badan itu di Bangkok.

“Dia naik ‘t0cang’ juga sebab dibantu negara tertentu dan pihak UNHCR di Thailand. Biarpun dalam proses pemantauan pihak imigr.esen negara itu yang mana dia perlu melap0rkan diri setiap 14 hari, tetapi Nur Sajat dilaporkan aktif beraktiviti di negara itu selepas dibebaskan dari tah4nan.

“Kebanyakan aktiviti dilakukannya di dalam kondomi.nium mewah itu. Sesekali kita dapat laporan Nur Sajat keluar bersama rakan-rakan yang membantu dan melindunginya,” katanya.

Dalam perkembangan berkaitan, sumber sama berkata, Nur Sajat sebelum ini menggunakan pembantunya di Malaysia untuk mengelirvkan pihak berkbasa yang memburvnya selepas gag4l hadir ke mahkam.ah di Shah Alam, Selangor.

“Dia gunakan pembantu untuk muat naik statusnya di Instagram konon ada di Danga Bay, Johor pada 28 Ogos lalu.

“Dia sangat lic1k, perkongsiannya itu kemudian dipetik portal media. Kita percaya itu hanya tind4kannya untuk mencab4r pihak berkvasa negara ini kerana kita sudah dapat maklumat dia lol0s ke Thailand pada awal Mac lalu,” katanya.

Harian Metro semalam melap0rkan mi$teri ‘kehil4ngan’ usahawan Nur Sajat kini terjawab apabila dia dilaporkan sudah ditah4n pihak imigres.en Thailand pada 8 September lalu hasil maklumat pihak berkvasa Malaysia.

Untuk rekod, Nur Sajat ditah4n di sebuah kondom.inium mewah di Bangkok bersama seorang lelaki warga Thailand yang juga berperwatakan wanita ketika srbuan pihak imigrese.n pada jam 6 petang waktu Thailand.

Pada 9 September lalu, atas kesal4han itu, Nur Sajat didkwa di mahkmah namun dia dibebaskan keesokannya dengan jaminan AS$2,000 (RM8,343) yang dibuat seorang warga tempatan.

Nur Sajat kini diarahkan melaporkan diri ke Ibu Pejabat Imigresen Thailand setiap 14 hari dan ketika ditah4n, dia yang sudah menjadi pemegang kad UNHCR mendkwa mahu berpindah ke Australia selepas dibvru pihak berku4sa Malaysia dan diugvt bunvh kerana umum keluar daripada Islam.

UNHCR Bangkok dilaporkan sudah menyediakan peguam untuknya dan sedang membantu Nur Sajat berurusan dengan Kedutaan Australia di Bangkok untuk dipindahkan ke negara berkenaan.

Difahamkan, usaha sedang giat dijalankan pertubuhan dan negara tertentu untuk menghal4ng Malaysia membawa pulang Nur Sajat ke negara ini untuk dibic4rakan.

Tind4kan seperti c4bar pih4k berkvasa

Usahawan kosmetik Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman atau Nur Sajat dilihat masih aktif di media sosial apabila memuat naik video mempromosikan produknya pagi semalam.

Tind4kannya itu seperti seolah-olah mencab4r pihak berku4sa negara ini selepas dia berjaya melol0skan diri ke Thailand.

Semakan wartawan Skuad Khas Harian Metro mendapati video berdurasi satu minit di aplikasi TikTok itu menunjukkan Nur Sajat melakukan tarian dipercayai di tempat persembunyi4nnya di Bangkok, Thailand berdasarkan latar belakang dalam video berkenaan.

NUR Sajat dilihat mempromosikan produknya di media sosial, pagi semalam.
NUR Sajat dilihat mempromosikan pr0duknya di media sosial, pagi semalam.
Video sama turut dimuat naik di laman Instagram menggunakan nama nursajatgold02 kira-kira jam 8 pagi, semalam.

Perkongsian video itu mendapat perhatian warganet yang meningg4lkan pelbagai komen mengenai lokasi Nur Sajat tinggal dan penah4nannya.

Sementara itu, usaha Skuad Khas Harian Metro menghubungi Nur Sajat gag4l, malah individu yang menjawab pertanyaan menerusi nombor telefon yang tertera di media sosialnya juga mend4kwa ia bukan milik Nur Sajat.

“Saya bukan Nur Sajat mak cik pak cik, maaf sangat,” balas individu itu di aplikasi WhatsApp.

Kredit K.Ape

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*