Pengunjung Tertek4n Pengusaha Pac@k Khemah Sepanjang Pantai Port Dickson

Siapa tak tertekan kalau kita dari rumah bayangkan pantai yang luas terbentang tapi bila sampai terlindung pula dengan banyak khemah. Inilah apa yang berlaku di pantai Port Dickson (PD) sejak dahulu hingga sekarang sehingga pengunjung terpaksa membuat adu4n kepada MPPD.

Yang Dipertua Majlis Perbandaran Port Dickson (MPPD), Mohd Zamri Mohd Esa kemudian menasihatkan pengusaha khemah untuk tidak memacakkan khemah sewaan buat masa sekarang bagi memberi peluang kepada pengunjung untuk menikmati suasana pantai.

Kita menerima adu4n dan rungvtan daripada pengunjung pantai yang dig4nggu pengusaha khemah meminta mereka berpindah dan mengalihkan barang semata-mata untuk memacak khemah berkenaan. Adu4n diterima di sekitar Pantai Cermin. Tind4kan penguatku4saan akan dilaksanakan jika pengusaha masih ingk4r.

Menurut Zamri, pada Jun 2020, kerajaan negeri telah mengarahkan pengusaha khemah untuk hanya memacakkan khemah jika hanya ada permintaan dari pengunjung.

Inilah yang sepatutnya dilakukan, pengusaha khemah sepatutnya menyimpan dahulu khemah di tempat khas dan hanya memasang khemah selepas ada pengunjung yang berminat dengan perkhidmatan mereka.

Kredit Sinar Harian

Via ohMedia

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*