Mengjutkan. Peguam Neel0fa Berltahu Sebab Knapa Kes Beli Karpet di Nilai B0leh Menang

Seremban: Selebriti dan usahawan terkenal, Noor Neelofa Mohd Noor dan suami hadir ke Mahkamah Majistret di sini, hari ini, bagi sebutan semula k.es pend.akwaan atas pertuduhan gagal mematuhi prosedur o.perasi standard (SOP) ketika di sebuah kedai permaidani di Nilai, 2 Mei lalu.

Noor Neelofa dan Muhammad Haris Mohd Ismail tiba di pekarangan Kompleks Mahkamah Seremban di Seremban 2, di sini, jam 8.40 pagi. Turut kelihatan peguam, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah.

Sebelum ini, pasangan selebriti itu mengaku tidak bers.alah melang.gar SOP Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) ketika did.akwa di Mahkamah Majistret di sini, pada 20 Mei lalu.

Kes.alahan itu did.akwa dilakukan mereka ketika berada di sebuah premis menjual permaidani di Nilai 3 di sini, 2 Mei lalu.

Kena Ikat Jamin RM5k + RM10k

Noor Neelofa kemudian dikenakan jaminan sebanyak RM 5,000 oleh m.ahkamah bagi pertuduhan gagal membuat imbasan aplikasi MySejahtera untuk daftar masuk atau menulis secara manual.

Muhammad Haris pula dikenakan jaminan sebanyak RM 10,000 atas dua pertuduhan iaitu gagal membuat imbasan aplikasi MySejahtera untuk daftar masuk atau menulis secara manual dan tidak memakai pelitup muka di tempat awam.

Kedua-dua mereka dit.uduh di bawah Peraturan 19, Peraturan-Peraturan Penc.egahan dan Pengawalan P.enyakit Berj.angkit Langkah-langkah Di Dalam Kawasan Tempatan J.angkitan Kawalan Pergerakan Bersyarat No 4 Pindaan No 12 2021.

Sebab Boleh Menang

Tan Sri Dr. Muhammad Shafee Abdullah yakin k.es pelang.garan prosedur o.perasi standard Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat PKPB oleh selebriti popular, Noor Neelofa Mohd. Noor dan suaminya di sebuah premis permaidani di Nilai, Mei lalu mempunyai peluang yang baik untuk menang.

“Kami agak yakin k.es ini bagus, tetapi kadangkala kita buat representasi supaya tidak buang masa, benda ini kecil, daripada semut ia jadi gajah.

“Dokumen telah diterima dan kami akan kaji untuk persiapan pembelaan atau membuat representasi,” katanya sebagai pihak pembelaan selepas prosiding itu.

Terdahulu, M.ahkamah Majistret di sini hari ini menetapkan 21 Oktober depan sebagai tarikh sebutan semula k.es pelang.garan SOP PKPB oleh pasangan selebriti popular tersebut.

Kredit : HM/Kosmo,K.Ape

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*