Lelaki p0sitif Covid-19 dkwa ‘dip4ksa’ masuk ICU meningg4l dunia

PesakIt Covid-19 yang pernah tular sebelum ini mendkwa dirinya ‘diculIk’ dan ‘dip4ksa’ berada di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Pulau Pinang disahkan meningg4l dunia hari ini (24 September 2021).

Dikhabarkan meningg4l dunia

Perkara tersebut dimaklumkan Kosmo! menerusi perk0ngsian oleh seorang pengamal perub4tan, Dr. Malar Santhi Santherasegapan di laman Facebook milik beliau.

Allahy4rham Affendy Mohd Yusof, 43 dikatakan sudah dipindahkan ke wad biasa selepas melepasi tempoh jangkItan Covid-19.

 

Aj4l m4ut bukan ditangan doktor

Dalam pada itu, Dr Malar juga sempat meningg4lkan pendapat perib4dinya berikutan ada cakap-cakap belakang yang kurang enak didengar berkaitan pemergian arw4h yang pernah terkait kontr0versi sebelum ini.

“Aj4l mavt bukan di tangan doktor atau peguam atau atas sesuatu prosedur. Aj4l m@ut telah ditetapkan, persoalannya adakah kita dah berikhtiar sehabis baik, ada tak kecuai4n yang berlaku? Apa yang kita boleh atau bakal lakukan kalau ada kes akan datang? Masih dengar dan turutkan nasihat peguam di dalam hospital, atau sepatutnya dapatkan nasihat pak4r perub4tan yang lain bukan pakar palatao.” tulisnya..

Pernah tular beberapa minggu lepas

Terdahulu, video allahy4rham yang mendkwa dip4ksa berada di ICU walaupun mengatakan dirinya dalam keadaan stabil telah tular di media sosial.

Pihak hospital balas kenyataan

Walau bagiamanapun, Pengarah Jabatan Kesihatan Negeri Pulau Pinang (JKNPP), Dr. Ma’arof Sudin, telah menjelaskan hal sebenar dan menafikan bahawa pesakIt Covid-19 tahap empat itu diculIk dan dipaksa memasuki ICU seperti yang did4kwa.

Namun, tinda4kan tersebut dilakukan oleh pihak hospital berikutan individu tersebut mengalami penurvnan tahap oksIgen yang sangat membimb4ngkan.

Sumber: Kosmo! (Siti Aminah Mohd Yusof), FB Dr. Malar Santhi SantherasegapanFaizul Ezmin IIKKM

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*