Rent4s negeri kali pertama, DSV mulakan dengan zIarah pus@ra anak2 dahulu

Kebenaran merentas negeri yang baru sahaja dibenarkan oleh kerajaan bermula awal minggu ini disambut baik oleh rakyat Malaysia apabila masing-masing bergegas mengambil peluang ini untuk pulang ke kampung atau mana-mana destinasi yang ingin dituju.

Dapat dilihat menerusi media sosial ramai yang telah mulai ‘berger4k’ merntas negeri dan berkongsi momen bahagia itu di media sosial masing-masing.

Rentas negeri kali pertama

Antara yang mengambil peluang tersebut adalah usahawan kosmetik, Dato’ Seri Vida (DSV) apabila bergegas merent4s negeri  untuk menziarrhi pus@ra anak-anaknya, iaitu allhyarham Muhammad Eddie Zuhdie dan Muhammad Edrri Zikri yang meningg4l dunia dalam satu keb@karan di rumah teres dua tingkat pada tahun 2013.

 

Mus1bah yang paling tak boleh dilupakan

Menurut DSV, pergerakan merentas negeri yang dilakukan ini merupakan kali pertama selepas beberapa bulan.

Menerusi  kapsyen yang disertakan dengan video semasa menziar4hi pusara tersebut, usahawan terkenal itu memberitahu musIbah yang berlaku dulu merupakan satu perkara yang tidak dapat dilupakan sepanjang hayat.

“SAH4M AKHIRAT SAYA..
2 PUTRA SAYA DI JEMPUT ILAHI..
DALAM SATU MUSIB4H & TRAG3DI YG TIDAK BOLE DILUPAKAN SEPANJANG HAYAT..”
PEMERGIAN MRK UMPAMA SY PUN TURUT -*PERGI*-“
.
“3 BULAN SY GAG4H.
BANGK1T..MELAW4N KESAK1TAN KEHIL4NGAN ORG TERSAYANG YG PERGI TAK KEMBALI,”

DSV juga menambah bahawa beliau sudah lama tidak datang menz1arahi pus4ra anak-anaknya di Tanah Perku buran Islam Meru Raya, Ipoh sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan susulan pndemik yang meningkat dr4stik awal tahun ini.

Dapat dilihat usahawan berkenaan menyir4mi air di atas pus@ra kedua anaknya dan menyedekahkan bacaan ayat suci Al-Quran sebelum pulang.

Untuk makluman, Dato Seri Vida telah kehil4ngan kedua orang anak lel4kinya pada 2013 disebabkan terperngkap dalam kebak4ran di sebuah rumah teres dua tingk4t.

Dalam kejad1an tersebut, seorang pekerja DSV turut meningg4l dunia dan may@t anak-anaknya ditemui di bilik air rumah berkenaan.

Sumber: Instagram datoserivida

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*