Angg0ta Tntera M@ut Temb4k Diri Sendiri, Diprcayai Alami Mas@lah Rumah Tngga. Ibu Mntua Turut Ced3ra

Di Kuching, Sarawak seorang angg0ta tntera m@ut selepas didkwa menmbak dirinya dan dia turut dipercayai menga4muk sebelum melepaskan beberapa d@s temb@kan menggunakan senj@t4 jenis Colt M4 Car bine.

Susulan daripada itu, ibu mntuanya yang ced3ra dikej4rkan ke Hospital Umum Sarawak (HUS) bagi mendapatkan raw4tan dan kejad1an ini berlaku semalam, di Kampung Kolong 1, Sungai Tengah di Jalan Matang.

Anggota tentera meninggal dunia

Lapor Berita Harian, svspek yang bertugas di Kem T entera di Tondang, Bau meningg4l dunia di tempat kejadIan susulan keced3raan di bahagian kepala. Svspek yang berseragam penuh dan memb4wa senj4ta apI diprcayai pulang ke rumah mntuanya sebelum dia didkwa melepaskan beberapa das temb4kan secara ramb4ng dan menemb4k kepalanya sendiri.

Mengulas lebih lanjut, masal@h rumah tangga dipercayai menjadi pvnca svspek bertind4k sedemikian. Ujar Ketua Polis Daerah Padawan, Superintendan Abang Zainal Abidin Abang Ahmad, svspek berus1a 28 tahun datang ke rumah keluarganya bagi berbincang mengenai masal4h rumah tangga yang dihadapinya. Bagaimanapun, ketika perbincangan itu berlangsung svspek dikatakan mar@h sebelum bertind4k mengambil senj@ta yang disimpan di dalam keretanya.

Svspek kemudian terus melepaskan beberapa d4s temb4kan di bahagian ruang tamu dan dapur rumah itu. Ibu mntuanya yang berus1a 58 tahun terkena temb4kan di bahu kiri.

Temb4k diri sendiri

Ujar Abang Zainal Abidin lagi, svspek kemudiannya berjalan ke bahagian hadapan rumah dan bertind4k menemb4k diri sendiri di bahagian d4gu. Difahamkan, svspek ketika kejad1an masih bertug4s sebagai angg0ta pemantauan pematuhan SOP Co vid-19 bagi daerah Bau.

Svspek meminjam kereta kawannya untuk pergi ke rumah keluarga isterinya di Kolong 1 itu dan difahamkam dia dan isterinya dalam proses percer4ian.

K3s disi4sat mengikut Sksyen 307 Ka nun Kese ksaan dan polis mengesa orang ramai tidak menyebarkan sebarang spekul4si sehingga proses sIasatan selesai.

Sumber: Berita Harian

Via OhBulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*