‘Byi PKP’ p3lik dibawa keluar hadiri knduri, menngis tkut lihat ramai mnusia… segalanya berub4h bila jumpa g3ng!

WAJ4H cu4k seorang ‘byi PKP’ (Perintah Kaw4lan Pergerakan) yang prtama kali berjmpa dengan or4ng r4mai setel4h sekian lama berkvrung di rumah terny4ta mencu1t h4ti wrga maya.

“An4k PKP ni memang t4kut tengok or4ng ramai-ramai.

“An4k siapa macam ni juga, kita g3ng,” tulis seorang wan1ta disrtakan dengan video an4knya itu.

Bercakap kepada mStar, Nurul Najwa Ain Mohd Khairuddin, 27, berkata, video tersebut dirak4m sewaktu anaknya, Muhammad Affan Danish yang berus1a sembilan bulan pert4ma kali keluar dan berjumpa dengan ramai orang selepas tam4tnya temp0h PKP.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Mesra dipanggil Wawa, wanIta yang berkrja dengan Jabatan Perhutanan Negeri Selangor ini berkata, walaupun dia berada dekat dengan Affan, anaknya itu tetap gelis4h melihat orang ramai di sebuah majlis t4hlil yang dihadirinya.

“Video tu saya rak4m pada 13 November baru-baru ni, masa tu family bel4h mak ada buat knduri thlil, saya datang masa tu orang dah rmai balik, tapi still ada orang lain lagi la.

“Suasana masa tu memang bIsing jadi Affan jadi macam res4h gelis4h walaupun saya seben4rnya ada je dekat dia tapi bila dia tengok or4ng ni bercak4p, kemudian orang tu bercakap, dia jadi macam teranc4m kot, jadi dia menagIs ket4kutan,” ceritanya yang menetap di Shah Alam, Selangor.

Namun Wawa yang lahIr di Pahang ini berkata, perm4ta hatInya itu b4gaimanapun kemb4li ten4ng selepas dia berjumpa dengan ‘g3ngnya’.

“Dia seben4rnya nak je dengan orang lain tapi mungkin masa tu bisIng dia jadi t4kut, tapi lepas tu dia okay seb4b lepas dah lama duduk situ ada bby yang sebaya dengan dia.

“Jadi dia main sama-sama, snyum sama-sama, gel4k-gel4k, lepas tu mem4ng dia tak menangIs d4h,” katanya.

Menurut Wawa, Affan sebenarnya merupakan seorang kanak-kanak yang sangat cerIa, mal4h dia sntiasa murah dengan snyuman.

Katanya, bagaImanapun sebelum ini mereka sekeluarga mengel4k darip4da membawa Affan ke tempat orang ramai kerana rIsau akan j4ngkitan Co vid-19.

“Sebelum ni memang tak jal4n pun dkat mall sebab rIsau dngan Co vid-19,” katanya.

VideO perkngsian Wawa di laman TikToknya mendapat hampir 350,000 tntonan setakat ini.

Sumber Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*