Pernah diser4ng sakIt jntung dalam ‘flight’, keadaan kesih4tan Ebby Yus semakin baik

SELEPAS mengalami ser4ngan jntung di dalam kapal terb4ng Oktober lalu, keadaan kesih4tan pelaw4k Ebby Yus kini semakin baik.

Ebby atau nama sebenarnya Muhammad Yunus Abdul Rashid, 65, meng4kui keadaan kesih4tannya tidak menentu dan perlu diberi perh4tian serta senti4sa berj4ga-j4ga.

“Sebelum ni tak pernah jdi macam tu, ada la kadang-kadang sakIt d4da tapi tak ada la sampai tak sed4rkan diri.

“Kesih4tan saya tu memang lama dah on off. Kalau kita jaga ok la, kalau tak j4ga itu yang menjadi kurang ok la.

“Tapi sekarang ni syukur Alhamdulillah la kalau nak dibndingkan dengan keadaan saya ketika pergi umrah Oktober lalu,” katanya kepada mStar.

Ebby Yus ditemui ketika majlis pel4ncaran program realiti terbharu Mencari Sepahtu Yang Hil4ng di The Summit 1, VE Hotel, The Vertical, Bangsar South, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Sebelum ini, Ebby Yus pernah mended4hkan dia dim4sukkan ke hspital di Maldives akIbat ser4ngan jntung di atas kapal terbang sebelum tiba di Makkah bagi menunaikan umrah.

Dalam pada itu, Ebby berkata sebelum ini dia membuat raw4tan susulan berhubung sak1tnya di Institut Jntung Negara (IJN) dengan bntuan pihak k.erajaan namun kini terpksa meru.juk ke hspital lain.

Kesih4tan saya tu lama dah on off, kalau jaga okey la. EBBY YUS PELAWAK

“Sejak balik sini, saya belum jumpa doktor lagi… hanya di Maldives tu saja la. Saya memang dah lama makan ub4t secara berterusan, doktor kata memang effect pada j4ntung.

“Insya-Allah saya mem4ng dah ada t3mu j4nji bers4ma dktor untuk pemerIksaan jntung pada J4nuari tahun hadapan.

“Sebelum ini mem4ng ada buat pemerIksaan di IJN dengan bntuan k.erajaan tapi sekarang terpksa tuk4r hspital lain,’ ujarnya.

Sumber via Mst4r

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*