(Video) Dah Macam Besi Bvruk, Keadaan Kereta ‘Hncur’ Lepas 11 Hari Bnjir Di Bentong

Seperti yang kita tahu, beberapa negeri di Semenanjung Malaysia pada minggu lalu dikjutkan dengan bnjir yang teruk berpnca daripada luruan m0nsun yang membawa t4buran hujan yang sangat tinggi.

Air yang naik dengan begitu pantas menyebabkan sebahagian besar mngsa bnjir ini tidak dapat menyel4matkan hrta benda mereka termasuk knderaan. Lebih par4h, ada yang tinggaI seheIai sepingg4ng dek kerana rumah mereka dihnyutkan air der4s.

Perkongsian sebuah video di akaun TikTok @aimanxkesah92 ini menunjukkan keadaan kereta yang hampir hncur pada hari kesebelas selepas bnjir melnda di Kampung Janda Baik, Bentong.

Menerusi video, kereta jenis Proton Inspira yang dikeluarkan dari lu mpur dan dahan pokok dengan menggunakan jeng kaut itu, dikatakan hnyut dua kilometer semasa bnjir berlaku.

Keadaan di dalam kereta bukan sahaja dipenuhi lvmpur kering manakala bahagian luarnya r3muk t3ruk. Walaupun berjaya dikeluarkan, namun kereta tersebut boleh dikatakan hampir hncur.

Lelaki di dalam video yang dipercayai pemilik knderaan, dilihat sempat mengutip plat nombor dan lambang Pr oton yang telah tercbut dari kereta sekaligus mengund4ng rasa s4yu warganet.

Rata-ratanya mendoakan agar pemilik knderaan untuk tab4h menghadapi uji4n yang ber4t ini.

”Insurans tak cover, jual besi bvruk je”

 

 

@aimanxkesah92 Reply to @nel.sethann ♬ Ya Allah – Hafiz Hamidun

 

 

@aimanxkesah92 Hari ke 11..terima kasih semua..#proton#inspira#banjir2021 ♬ Adakah Ini Mimpi – Chorus – Reedzwann

 

Sumber: TikTok @aimanxkesah92

Via SiakapKeli

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*