“Pakat-pakat beringat…” – Tular video Air Trjun Lata Berangin menggan4s, Kuala Krai mula kena tmpias tngkujuh

TULAR sebuah video di media sosial yang memaparkan keadaan lokasi air terjun popular di Kuala Krai, Kelantan, yang dalam keadaan ‘men4kutkan’ pada pagi Khamis.

Video berdurasi 20 saat yang dimuat naik oleh pengguna, @mohdadha17, di aplikasi TikTok dan Instagram menunjukkan keadaan Air Terjun Lata Berangin sedang dilnda ‘kepala air’ susulan musim tgkujuh.

Menurut individu yang membuat rakaman video tersebut, situasi berkenaan berlaku pada jam 10.32 pagi, pada Khamis (30 Disember).

“Air sedang naik… tengah menggan4s. Pakat-pakat beringat,” katanya dalam video tersebut.

Sementara itu pemilik video berkenaan yang hanya mahu dikenali sebagai Mohd Adha berkata, air trjun berkenaan terletak berdekatan dengan rumahnya di RPT Kampung Sungai Pas.

“Memang terletak bersebelahan saja. Hujan turun di sini sejak semalam lagi (Rabu). Air sungai di belakang rumah adalah air daripada lata tersebut.

“Kalau hujan berterusan, memang naik masuk rumah. Pernah juga rumah kami dinaiki air dari sungai tu,” katanya kepada mStar.

Meninjau beberapa muat naik video lain di akaun TikToknya, turut dikongsikan adalah situasi cuaca terkini Kuala Krai di mana sebahagian kediaman penduduk kampung dan jalan ditenggel4mi air.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Satu video yang berasingan pula memaparkan keadaan par4s air Sungai Sok, Kuala Krai yang sedang meningkat susulan hujan.

Video air terjun tersebut meraih melebihi 1.4 juta jumlah tontonan setakat petang tadi.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata pelayar mendoakan agar penduduk sekitar dan negeri yang berkemungkinan dilnda bnjir agar menjaga keselamatan dan memberi peringatan untuk bersiap sedia menghadapi benc4na.

Terdahulu, Jabatan Meteorologi meramalkan hujan berterusan di beberapa daerah di Kelantan, Terengganu, Pahang, Johor dan Sabah sepanjang minggu ini hingga 2 Januari depan.

Susulan am4ran tersebut, Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) turut meram4lkan bnjir akan berlaku di empat negeri di Semenanjung Malaysia.

Empat negeri tersebut merupakan Kelantan, Terengganu, Pahang dan Johor.

Sumber via Mst4r

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*