4 beranak m4ut dil4nggar pemandu ‘lal0k’, bapa tenang peluk anak yang selamat

Kemalang4n m4ut yang menyebabkan empat sekeluarga m4ut selepas kenderaan jenis MPV Toyota Vellfire yang dinaiki mereka dir3mpuh oleh pacuan empat roda Nissan Navara  di Kilometer (KM) 2 Jalan Lebu ke Mempaga berhampiran susur ke Lebuh Raya Central Spine Road (CSR) sememangnya meng3jutkan.

Mangs4 yang m4ut merupakan seorang wanita dan 3 kanak-kanak dalam perjalanan dari Gua Musang Ke Kuala Lumpur bagi menghadiri majlis perkahwinan. Namun begitu, pemandu kenderaan tersebut yang juga suami mangs4 hanya ced3ra ringan.

Lebih membuatkan warganet geram adalah pemandu Nissan Navara tersebut didapati positif d4dah selepas ujian air k3ncing dijalankan.

Namun begitu, menerusi perkongsian video dari orang awam yang berada di lokasi kejadian, suasana sa4u telah m3nyelubungi apabila pemandu Vellfire itu memeluk anak-anaknya yang selamat dan membantu mengangkat j3nazah anak serta isterinya yang telah tiada.

Dia dilihat tenang dan menent3ramkan keadaan apabila melihat anak-anaknya masih dalam keadaan terk3jut dan tr4uma disebabkan kemalang4n yang menyebabkan mereka kehilang4n ahli keluarga.

Melalui laporan dari Harian Metro,Ketua P0lis Daerah Bentong Superintendan Zaiham Mohd Kahar berkata, empat mangs4 yang m4ut itu dikenal pasti sebagai Raihan Mohamad, 43, seorang suri rumah dan tiga anaknya iaitu Ahda Dalili Mohd Nazri, 14; Ahmad Muaz, 7, dan Ahda Imtinan berusia empat tahun.

Tambahnya, pemandu MPV yang juga suami Raihan, Mohd Nazri Hamid, 43, seorang guru di Felda Aring 1, Gua Musang dan pemandu pacuan empat roda hanya mengalami c3dera ringan.

Sumber: Harian Metro (Roselan Ab Malek), FB Anis Badura

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*