Netizen k3cam lelaki bi4dab, mar4h2 staf ‘Drive-Thru’ sebab ayam goreng

Tindak4n seorang pelanggan lelaki yang tidak berpu4s hati dengan layanan pekerja ketika urusan membeli di sebuah restoran makanan segera secara pandu lalu menerima k3caman warganet.

Seorang pengguna laman Twitter, @elorakdshn memuat naik semula video TikTok milik lelaki tersebut yang dikatakan kurang ajar ketika mer4kam dirinya sambil melakuk4n pesanan.

Difahamkan, pekerja restoran itu bertanya semula jumlah ketulan ayam goreng yang ingin dibeli sebelum lelaki berkenaan did4kwa m3ninggi suara sekali gus bertukar menjadi ‘m/ody’.

“Sumpah aku panas hati tengok si pond*n hauk ni m4ki-m4ki cashier mcd. His defense was cashier tu tanya balik nak berapa pcs????

“Dengan staff marhaen kau ber4ni lah tunjuk power eh, ke sebab tengah record???,” tulis @elorakdshn.

Bukan berakhir di situ, lelaki tersebut dipercayai bertemu dengan pekerja sama ketika membuat pembayaran dan mula menunjukkan rasa kurang senang apatah lagi perlu menunggu wang bakinya.

“Cepatlah! Terh3geh-hegeh. S0rry-sorry, tak payah s0rrylah! Dah s4lah tu, sal4h la. Aku tengah panas ni,” kata lelaki terbabit selepas pekerja itu memohon maaf.

Tidak dapat dipastikan tujuan dia merakam video berdurasi sekitar dua minit itu, namun ciapan berkenaan diulang kicau hampir 4,000 kali selain pelbagai reaksi warganet terhadap tindak4n tersebut.

Ramai menyifatkan lelaki itu bersikap bi4dab dan tidak ‘bertamadun’ kerana mengamuk disebabkan hal-hal kecil yang boleh diselesaikan dengan cara baik, namun memilih bagi berkongsi video itu di TikTok.

Pernah kerja situ, kadang2 tak dengar

Kalau ‘b4d mood’, tak payah libatkan orang lain

Kalau tak reti sabar, tak perlu ‘order’

Orang tanya berapa ketul pun nak m4rah!

Rakam lepas tu post?

Panas hati je tengok…

Kesian pekerja tu kena hadap macam-macam ragam pelanggan! Kalau ada 10 orang lagi macam lelaki itu dalam sehari, memang ‘k0yak’ juga nak bagi layanan terbaik.

Sumber: Twitter @elorakdshn

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*