Trg3di Menyayat Hati, 3 Kanak-Kanak Adik-Beradik Rent0ng Dalam K3bakaran

Tiga kanak-kanak yang juga adik-beradik ditemui rent0ng dalam kbakaran sebuah rumah dihuni sembilan sekeluarga di Kampung Seberang Kedai, Lawas, Sarawak malam tadi.

Dalam trgedi kira-kira jam 10.50 malam, mngsa terbabit dikenal pasti sebagai Mohd Hesdi Huzaidi Azrie, 4; Mohd Hezmi Huzaili, 7; dan Mohd Hezry Huzaimi, 8.

Jurucakap Pusat Gerakan Operasi (PGO) Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sarawak berkata, pihaknya menerima panggilan daripada MERS999 berhubung ins!den itu pada jam 11.02 malam.

Susulan itu, beliau berkata, tujuh anggota Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Lawas dikejarkan ke lokasi.

“Setiba di tempat kejadian yang terletak 17 kilometer dari balai, api didapati sedang marak menjilIt sebuah rumah dua tingkat berstruktur separuh kekal.

“Api berjaya dipadamkan sepenuhnya pada jam 12.45 tengah malam, manakala rumah terbabit musnah sepenuhnya,” katanya.

Bagaimanapun, katanya, enam lagi penghuni rumah itu terselamat dalam kejadian berkenaan.

Mereka ialah bapa mngsa, Azrie Latip, 45, bersama isteri, Dayangku Hadianawati, 38; dan dua lagi anak mereka, Ariesya Aryana Azrie, 14, serta Muhd Hezrie, 12.

Yang turut terselamat ialah datuk mngsa, Awangku Jeman Pangiran Abdul Hamid, 72, dan nenek, Aminah Matusop, 73.

“Myat tiga beradik itu sudah diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut. Punca kejadian sedang disiasat,” katanya.

Salam takziah buat keluarga moga tabah hadapi dugaan & kehilangan insan tersayang. Semoga r0hnya mereka dicucuri rahmat. Alfatihah.-

Sumber dipetik dari MYKMU, BH

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*