“Saya Tak Boleh Tengok Muka Dia” – Ini Respon Shuib

Kuala Lumpur : “Kalau boleh saya mahu mengelak daripada berjumpa dengan dia (Emy Nur Faranizah)”.

Demikian kata pelakon dan pelawak Shuib ketika ditanya mengenai kewujudan seseorang yang seiras wajah ar.wah isterinya, Allahyarham Siti Sarah dan kesudiannya berjumpa wanita itu.

Shuib,38, atau nama sebenarnya Shahmira Muhammad ketika dihubungi berkata memori dan keberadaan Siti Sarah masih kuat dalam dirinya.

Untuk melihat figure Sarah sekarang, saya tak sanggup. Sebab dia dah tak ada dan semestinya tak ada pengganti untuk dia. Untuk tengok depan mata saya tak sampai hati dan tak sanggup.

Untuk anak-anak berjumpa Emy saya ok ay saja dan tak la.rang pun. Saya boleh bawa, tak ada masalah. Sebab Allah Maha Kaya, Maha Hebat. Saya selalu dengar kita ini ada tujuh kembar, muka sama kita dalam dunia ni. Satu kelebihan juga Allah nak bagi muka sama,” katanya.

Menurut Shuib lagi, dia tidak kisah jika orang ramai menyamakan wajah wanita itu dengan Siti Sarah.

Saya anggap ini biasa. Saya percaya setiap orang ada muka sama. Begitu juga dengan saya. Perkara sebegini memang dah ada dan tak ada isu pun. Kalau terjumpa ia satu rezeki.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Makder (@suciuwais)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Makder (@suciuwais)

Kalau orang tanya saya nak jumpa saja-saja saya cakap tak, sebab rindu saya dengan Sarah memang takkan pernah habis. Saya tak boleh tengok saya tahu bukan dia walaupun muka sama.

Terdahulu akhbar melaporkan bapa Siti Sarah, Raisuddin Hamzah menerima kejutan kehadiran sosok tubuh seseorang yang seiras dengan ar.wah anaknya sempena ulang tahun kelahirannya yang ke 66 pada Ahad lalu.

Kejutan itu dirancang isterinya, Siti Fatimah Suberi, 35, atau mesra disapa dengan panggilan Mak Der.

Kemb4r Siti Sarah Beri K0men Selepas Hadir Jumpa Ayah Siti Sarah

Kuala Lumpur: Wanita dengan waj4h mirlp penyanyi, AIIahyarham Siti Sarah, Emy Nur Faranizah mengakui terkejvt saat gambarnya tul4r di media s0sial apabila digelar sebagai ‘kembar’ penyanyi itu apatah lagi selepas hadir ke majlis ulang tahun kel4hiran Raissuddin Hamzah baru-baru ini.

Emy, 29, ketika dihubungi berkata, dia tidak menyangka vide0 itu akan tul4r dan niatnya adalah untuk memenuhi undangan isteri Raissuddin, Siti Fatimah Suberi.

“AIhamdulilah saya gembira sangat selepas banyak kali tertunda untuk berjumpa, akhirnya ketika majlis ulang tahun kel4hiran Uncle Rais barulah ada kesempatan untuk bertemu.

“Saya sendiri pun sedikit terkejvt juga. Akan tetapi niat saya hanya untuk terima jemputan dari keluarga uncle sahaja dan tak sangka benda ini boleh jadi tul4r selepas vide0 itu dimuat naik ke media s0sial,” katanya kepada Harian Metro.

Diminta mengulas mengenai k0men mengatakan wajrhnya mirlp penyanyi lagu Kesetiaan itu, Emy merasakan sebaliknya.

“Kalau tanya diri saya, saya rasa macam tak sama. Tapi ada yang kata hampir sama. Ada juga yg kata tak. Mata setiap orang lain-lain kan,” katanya.

Berkongsi mengenai pertemuan dengan keluarga Raissuddin termasuklah anak sulung Sarah iaitu Uwais Alqarni, Emy mengakui timbvl rasa gemvruh dalam hatinya.

“Sejujurnya di awal pertemuan, saya agak gemvruh. Biasalah pertama kali nak berjumpa kan. Tetapi keluarga mereka layan saya dan keluarga dengan sangat baik dan buatkan kami cepat mesra.

“Reaksi uncle dan Uwais nampak macam agak terkejvt terutama uncle. Mungkin sebab saya datang ke sambutan hari l4hirnya,” katanya.

Ahad lalu, Emy datang dari Melaka bersama suami dan anaknya ke Kuala Lumpur bagi memenuhi undangan Siti Fatimah yang ingin memberi kejvtan kepada suaminya bersempena ulang tahun kel4hiran ke-66.

Kredit : HM/IG

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*