Tegur cara lelaki bawa motor, ‘pak guard’ diIibas ped4ng menigaI dunia.

PengawaI keselamatan yang ced3ra dilib4s pada kepala dan tangan kiri menggunakan ped4ng dalam kejadian di Bukit Banyan, Sungai Petani pada Khamis lalu dilap0rkan men!nggal dunia.

Menurut lap0ran BH Online, mngsa Ismail Ahmad menghembuskan naf4s terakhir di H0spital Sultan Abdul Halim (HSAH), kira-kira jam 6 petang tadi.

Ketua P0lis Daerah Kuala Muda, Asisten K0misioner Zaidy Che Hassan mengesahkan kem4tian mngsa yang berusia 58 tahun itu namun enggan mengulas lanjut kerana k3s masih dalam sias4tan.

Hari ini, seorang lelaki dihadapkan ke Mhkamah S3syen Sungai Petani atas pertud0han mengikut S3ksyen 326 Kanun Kes3ksaan (KK) kerana mendatangkan keced3raan menggunakan sebiIah ped4ng terhadap mngsa.

Tertud0h, R Subramaniam mengaku bersalah selepas pertud0han terhadapnya dibacakan di hadapan Hakim Roslan Hamid sebelum mhkamah menetapkan 29 Ogos depan untuk tarikh jat0h huk0m.

Selain itu, tertud0h yang berusia 41 tahun diikat jamin RM12,000 dengan seorang penjamin selain perlu melap0r diri setiap awal bulan di Ibu Pejabat P0lis Daerah Kuala Muda sehingga k3s selesai.

Malah difahamkan, kem4tian mngsa yang juga seorang pengawal keselamatan itu akan menyebabkan k3s berkenaan kemungkinan bakal dipinda mengikut S3ksyen 302 Kanun Kes3ksaan kerana membun0h.

Terdahulu, Allahy4rham Ismail dikatakan menegur tertud0h yang dilihat menunggang motosikal secara berbah4ya di kawasan tapak pr0jek sebelum berlaku pertengk4ran.

Tertud0h kemudian beredar sebelum ‘membawa’ dua rakan dan meIibas sebilah ped4ng terhadap mngsa sehingga terpksa dikejarkan ke h0spital.

Sumber: BH Online (Izad Thaqif Hassan) , Facebook search

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*