Elyana kini sudah tidak bertudung- Ini yg berlaku di Instagram dia

Di Instagram, nama penyanyi, Elyana menjadi bualan hangat selepas dia memuat naik sekeping foto tidak lagi memakai tudung.

Tindakan Elyana memuat naik foto tersebut telah mencetvskan pelbagai spekulasi, malah ada yang berdebat dan mempersoalkan punca pelantun suara ‘Tak Tercapai Akalmu’ itu bertindak sedemikian rupa.

Menerusi foto yang dikongsikan, Elyana dilihat memakai baju yang mempunyai tulisan ‘jadi diriku’. Meskipun, tidak memberitahu kenapa dirinya bertindak memuat naik foto berkenaan, rata-rata netizen mendakwa Elyana mahu kembali seperti dahulu. Menerusi pemerhatian OhBulan! Elyana dilihat menutup ruangan komennya.

Beberapa hari lalu, Elyana menempelak segelintir netizen yang menuduhnya menjaja kisah penyaklt kanser demi untuk meraih simpati ramai.

Berang dan k3cewa dengan tud0han tersebut, Elyana turut menyuarakan hasrat untuk bersemuka dengan individu terbabit.

Menerusi foto yang dikongsikan, Elyana dilihat memakai baju yang mempunyai tulisan ‘jadi diriku’. Meskipun, tidak memberitahu kenapa dirinya bertindak memuat naik foto berkenaan, rata-rata netizen mendakwa Elyana mahu kembali seperti dahulu.

Menerusi pemerhatian OhBulan! Elyana dilihat menutup ruangan komennya.

Menerusi foto yang dikongsikan, Elyana dilihat memakai baju yang mempunyai tulisan ‘jadi diriku’. Meskipun, tidak memberitahu kenapa dirinya bertindak memuat naik foto berkenaan, rata-rata netizen mendakwa Elyana mahu kembali seperti dahulu.

Menerusi pemerhatian OhBulan! Elyana dilihat menutup ruangan komennya.

“Penat Berpura2, Sy Tak Bahagia”- Pnyanyi Elyana Akui Hnya Brlakon Selama ni, Ramai Terkejvt Apa Yg BerIaku

Pen.yanyi Elyana mem beritahu dirinya bukan.lah seorang yang sesuai untuk dijadikan contoh oleh masya rakat apatah lagi dianggap sebagai indi.vidu kuat berdepan dengan penyakit kanser.

Elyana atau nama lengkap.nya Erneelya Elyana Emrizal, 32, berkata, dia sudah tidak mampu lagi untuk ber pura pvra bahagia dan kuat selain berasa tidak gem.bira dengan orang yang berada disekelilingnya.

Katanya, diri.nya sudah ti dak boleh lagi untuk menjalani kehidupan sebegitu dan berusaha untuk pergi jauh ‘menghilang.kan diri’.

“Selama ini orang ang.gap saya kuat, tapi sebenarnya tidak. Se.lama ini saya hanya berlakon menjadi kuat meskipun ber.pijak di bumi nyata, saya tidak kuat pun.

“Kepakaran saya ialah berlak.on, jadi saya tunjuk kuat dan ba.hagia, namun sejujurnya saya tidak kuat dan bahagia.

“Siapa yang menjadi.kan saya sebagai con.toh atau anggap saya ini seorang yang p0sitif, mungkin sudah boleh lupa.kan sahaja semua itu. Saya sudah penat untuk berpura-pura dan tidak tahu untuk lakukan apa lagi,” jelasnya.

Dalam siaran live di Insta.gram itu juga, Elyana turut meluah.kan rasa kesal apabila gagal mendapat sokongan dari pada in.dividu terdekat.

Namun pen.yanyi itu tidak mendedah.kan siapakah individu yang dimaksud.kan.

Saya sudah tidak boleh hidup macam ini. Sa.ma ada saya lari jauh jauh dan tidak timbul dah atau telan sahaja semua sengsara. Tiada orang cuba faham, tetapi orang mem.punyai rasa ingin tahu.

“Saya faham pe.rasaan ingin tahu itu lebih kuat daripada ingin memahami. Saya cuba hendak bahagia, tetapi orang n3gatif masuk cam.pur, saya penat sebab cuba untuk kuat dan sembuh, untuk positif.

“Tetapi orang sekeliling ini cuba menjatuh.kan saya. Tipu kalau saya tidak cari jalan keluar, saya juga sudah berjumpa dengan psi.kiatrik, tetapi tetap tidak jumpa jalan keluar.

“Saya sudah tiada ke.inginan lain lagi, walaupun pergi ke tempat yang menarik, tetapi ji.wa tetap rasa tidak bahagia,” katanya.

Sementara itu, menerusi siaran live kedua di Insta.gram, Elyana merancang untuk membeli tiket penerbangan, namun masih belum mem.buat keputusan sama ada ingin memilihi destinati tem.patan atau ke luar negara.

Elyana menjelaskan dia ingin men.cari ketenangan diri dan merancang untuk ber.tolak pada hari ini juga.

“Saya perlu juga pergi malam ini untuk men.cari semula siapa diri saya, saya ingin mencari ke.tenangan saya balik,” katanya.

Elyana mendiri.kan rumah tangga dengan Khairul Anuar Husin pada 2010 dan pasangan itu dikurniakan dua cahaya mata, Cinta Sumayyah dan Cahaya Ramadhani.

Terdahulu, Tak mungkin saya tipu mengenai sakit – Elyana

Pen.yanyi dan pelakon ter.kenal, Elyana meluahkan rasa ke.cewa apabila ada segelintir pihak yang mendakwa dia menipu mengenai kanser limfoma yang dialaminya sebelum ini.

Elyana mendedah.kan ada dalam kalangan rakan-rakan karibnya juga menyebarkan dakwaan yang tidak berasas itu.

Namun penyanyi lagu Ka.lis Rindu itu tidak men.gambil pusing dan menganggap mereka itu tidak memahami ‘penderitaan’ yang dialaminya.

“Pada awalnya saya memang rasa ke.cewa kerana saya sudah sakit lebih 10 tahun. Memang banyak san.gat dengar, ada juga kalangan rakan baik yang cakap seperti itu.

“Walau pun dia ta.hu kita ulang-alik ke hos.pital, anak kita sanggup tak sekolah kerana tiada siapa yang dapat hantar. Mereka tahu perkara ini.

“Tetapi saya menganggap orang seperti ini, dia tidak mem.bantu semasa saya sakit. Jadi, mereka ini memang tidak tahu ‘struggle’ saya ma.cam mana,” katanya kepada Utusan Malaysia.

Elyana memberitahu, dia telah pun memaaf.kan semua pihak terutama warganet yang pernah melontarkan fit.nah terhadap dirinya, sebelum ini.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*