Pad4h TERPlJAK Kucing Tengah Sedap Tidur- Kaki Wanita Jadi Bengk4k, Menggelemb0ng Hitam, S4kit Luar Biasa

Kota Bharu: Walaupun keadaan bengkak pada kaki kanannya akibat digigit kucing semakin surut, seorang pencari tiram dihimpit kebimbangan apabila ia kini bertukar warna kehitaman.

Roslaili Zakaria, 51, berkata masalah itu bermula apabila kakinya dig!git kuc!ng ak!bat terpij4k ha!wan terbabit yang sedang tidur kira-kira dua minggu lalu menyebabkannya membengkak dari hari ke hari sehingga kulit menggelembung dan s4kit.

Menurutnya, keadaan kakinya kini berubah menjadi kehitaman menyebabkannya terpksa menggagahkan diri untuk berjalan walaupun terhincut-hincut.

Selepas kejadian itu, saya segera ke klinik swasta untuk menerima rawatan sebelum diberi suntikan kerana difahamkan gig!tan kucing agak berbisa.

“Bagaimanapun, keadaan kaki kanan terus membengk4k dan menggelembung seakan melec0r, malah kes4kitannya juga sangat luar biasa,” katanya.

Roslaili berkata demikian selepas menerima kunjungan Pengerusi Cempaka Merah Asnaf Society, Che Norhayati Mohamed yang turut menyampaikan makanan asas serta sumbangan wang zakat di rumahnya di Kampung Lapang Pari di sini.

Menurut Roslaili, melihatkan keadaan dirinya, anaknya yang berasa bimb4ng mem4ksanya supaya sekali lagi pergi ke klinik dan d0ktor hanya membekalkannya ubat.

Katanya, d0ktor memaklumkan keadaan itu adalah proses penyembuhan, malah pemeriksaan lanjut juga mendapati tiada jngkitan kum4n dikesan dalam dar4hnya.

“Saya tetap rasa bimbang kerana menghidap peny4kit kencing manis sejak lima tahun lalu. Keadaan kaki kini sudah surut bengkaknya, cuma berubah menjadi kehitaman dan mengandungi nan4h.

“Sebenarnya, saya langsung tidak menyangka hanya dengan sedikit gig!tan sahaja mampu menyebabkan keced3raan teruk,” katanya.

Menurutnya, mata pencarian keluarganya turut terjejas sepanjang proses penyembuhan dan hanya bergantung kepada suami, Mohd Zin Abdullah, 57, yang bekerja kampung.

Orang ramai yang ingin membantu keluarga ini boleh menghubungi Roslaili di talian 013-9755243.

Sumber: Harian Metro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*