“Saya Mahu Terus Z!arah PUS4RA… Berdoa Untuk ‘DADA’ ” – Farahdhiya

Penyanyi dan pelakon Farahdhiya mengaku masih rindu dan teringat kepada insan bergel@r ayah yang dipanggil ‘Dada’. Farahdhiya turut memberitahu dia tidak put0s berdoa agar ‘Dada’ yang hampir dua bulan pergi menghadap Ilahi itu ditempatkan dalam kalangan insan beriman, malah berjanji mahu terus menzi@rahi pus@ra ayah selagi kudrat masih ada.

“Saya mahu terus zi@rah pus@ra ‘Dada’ dan bercakap seperti biasa. Saya mahu terus berdoa untuk ‘Dada’… Itu janji saya. Biarpun saya tidak dapat lagi melihat dan menyent0h ‘Dada’, namun, ‘Dada’ terus segar dalam hati ini,” ujarnya.

Pada 9 Januari lalu, bapa Farahdhiya, Mohd Amin Zubir, 68, meningg@l dunia di sebuah pusat perub@tan pada jam 11.55 pagi. Allahy@rham menghid@pi mas@lah Sek@tan Pulm0nari Kr0nik (COPD), iaitu peny@kit paru-paru yang mempeng@ruhi pernafasannya, sejak lima tahun lalu.

Farahdhiya berkata, masa pantas berlalu apabila sudah 50 hari ayah meningg@lkan mereka sekeluarga: “Bagai tidak percaya, masa begitu cepat berlalu. Saya terlalu rindu ‘Dada’. Sebelum ini, arw@h selalu menghantar mesej bertanya di mana saya berada, bila mahu pulang dan macam-macam lagi. Rindu hendak terima mesej seperti itu lagi,” tuturnya yang turut teringat kenangan memasak bersama arw@h ketika hayatnya.

Bagaimana, redha ketentuan Tuhan, Farahdhiya percaya aturan Allah adalah yang terbaik: “Tuhan sayangkan ‘Dada’ dan mahu ayah berehat… Rehatlah sebaik-baiknya her0 hatiku,” katanya. – Sumber & foto dipetik dari Myartis, Berita Harian & Instagram Farahdhiya

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Like Page Kami Juga Di Facebook @Glowmedia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*