R0naldinho DIT4NGK4P Pihak Berkuasa P4R4GU4Y Selepas ‘KANT0I’ Guna Pasp0rt P4LSU

Siapa saja tidak kenal dengan legenda bola sepak dunia, Ronaldinho yang pernah ber@ksi bersama Barcelona dan Brazil ketika di zaman bermainnya.

Walaupun hanya dengan sekilas pandang, kita akan dapat mengecam wajah R0naldinho yang terkenal dengan rambut afr0 dan senyuman manisnya itu.

Namun, bagaikan tidak menyedari dia sebenarnya dikenali hampir setiap orang di dunia, R0naldinho baru-baru ini dilap0rkan menggunakan pasp0rt p@lsu yang mengatakan dia adalah warganegara Paraguay.

Sedangkan hampir setiap orang di dunia ini tahu bahawa dia adalah R0naldinho dan pernah mewakili pasukan kebangsaan Brazil di Piala Dunia sebelum ini.

Perbu@tannya itu tert@ngkap selepas dia dikatakan menggunakan pasp0rt p@lsu itu memasuki Paraguay dimana dia bersama abangnya diserbu ketika sedang bercuti Yacht and Paraguayan Club H0tel Res0rt di bandar Lambare.

Mereka berdua dikatakan berada di Paraguay atas jemputan pemilik salah sebuah casin0 di sana di samping bagi menghadiri acara kebajikan yang dijadualkan berlangsung di Paraguay.

Kedua-dua mereka bagaimanapun tidak dibawa ke pusat tah@nan oleh pihak berku@sa namun diletakkan di bawah pengaw@san di res0rt tersebut.

Menurut lap0ran Sp0rtBible, R0naldinho menggunakan pasp0rt p@lsu kerana dia kini sedang digant0ng daripada menggunakan pasp0rt Brazil selepas terdapat denda yang tidak diselesaikan di tanah airnya. – Sumber dipetik dari Thev0cket

 

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Like Page Kami Juga Di Facebook @Glowmedia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*