“Dalam L0kap Allah Tunjukkan NER4K4 Dunia, Panas Macam Ketuhar..” – Dr. Erin

Menerusi satu entri yang dimuatnaik di laman Instagram, isteri pendakwah bebas, Da’i Farhan, Noorainul Naqim Mohd. Radzi atau lebih dikenali Dr Erin, menyifatkan pengalamannya yang terpksa tidur di dalam l0kap seperti berada dalam ner@ka dunia. Menurut Norainul atau lebih dikenali sebagai Dr. Erin, suasana di dalam l0kap menjadi gambaran kepada kehidupan di akh!rat kelak.

“Dalam l0kap Allah tunjukkan ner@ka dunia. Peras@an dalam tu umpama kita tengah menunggu d0sa-d0sa kita dihisab diberi huk0man. Panas macam dalam ketuhar peluh meleleh 24 jam. Tak ada angin, tak tahu siang atau malam. Bagi yang tak tahu malu, 24 jam berb0gel sebab panas dan makan minum ber@k kenc!ng semua dalam tu je. Jadi tak ada peras@an malu dah.

“Betul lah cerita bila di padang mashyar, semua orang tak kisah bab orang lain dah. Kira diri sendiri je semua orang b0gel pun tak ada masa nak teng0k dan fikir sebab tak0t dengan d0sa sendiri je masa tu. Samalah dalam l0kap tu, menunggu bila nama kita akan dipanggil untuk dikeluarkan dari ner@ka dunia tu untuk dibawa ke syurga (balik rumah),” c0retnya.

Begitupun, katanya pengalaman tidur di dalam l0kap itu menjadikan dirinya lebih tak0t untuk membuat d0sa: “Ya Allah dengan pengalaman ni agar aku lebih tak0t membuat d0sa padaMu dan agar aku tidak ada peras@an dend@m dan mar@h pada manusia-manusia yang mengh!na, membenc! dan memf!tnah aku sampai ke tahap ni.

“Moga aku lebih banyak bersab@r dan beramal di dunia ni supaya aku tak lama menunggu di ner@ka yang sebenar nanti. Moga Allah hap0skan d0sa-d0saku dan gantikan dengan pahala orang-orang yang sab@r,” luahnya.

Sebelum ini, Dr. Erin did@kwa di Mahk@mah Maj!stret Kuala Lumpur atas pertud0han men!pu pelanggan berhubung urusan sijil halal. Dia kemudian terpaksa tidur dua malam di dalam l0kap ketika ditah@n reman sebelum diikat jamin. Bagaimanapun, difahamkan, Dr. Erin dan suami kini sedang bercuti di Switzerland sebelum sebutan semula kes pada 3 April depan. – Sumber dipetik dari Astr0 Gempak

 

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Like Page Kami Juga Di Facebook @Glowmedia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*