Akui Masih ‘SENT4P’ Isu GST, “Saya Bukanlah B0d0h… SPM 5A” – Mawar Rashid

Pelakon Mawar Rashid yang sebelum ini pernah digel@r ‘Mawar GST’ itu mengaku masih ‘sent@p’ dengan ins!den diperl! warganet apabila mengaku tidak tahu mengenai cukai itu, ketika bersaing pada pr0gram pencarian remaja, kira-kira lima tahun lalu.

Buktinya, pada tayangan video sempena pelanc@ran pr0duk k0smetik yang diusahakannya, baru-baru ini, Mawar tidak mampu menahan air mata apabila klip temu bual mengenai Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) pada saringan Dewi Remaja 2014/2015, dipert0ntonkan semula.

Tayangan video yang disunt!ng ahli keluarga tanpa pengaw@san pelakon ini, pantas membawa ingatan Mawar kepada ins!den berkenaan yang dis!fatkannya detik paling ter0k dalam hidup: “Kalau boleh, saya mahu bu@ng jauh kisah itu. Tapi saya belajar banyak perkara. Ins!den itu menyebabkan saya jat0h ‘terduduk’.

“Hakikatnya, saya bukan sengaja tidak menjawab soalan mengenai GST. Ketika itu, saya hanya jadi diri sendiri, namun, orang nampaknya tidak boleh terima. Pada detik itu, saya gement@r dan tergam@m hingga jadi mengar0t… Saya terlalu lurus,” tuturnya.

Mawar yang mengusahakan pr0duk k0smetik, Mawarose by Mawar Rashid teringat fitn@h dan krit!kan yang diterima selepas insiden GST itu: “Saya ditud0h b0d0h. Tapi saya bukanlah b0d0h. Saya dapat 4A masing-masing pada Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) dan Penilaian Menengah Rendah (PMR). Bagi Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), saya dapat 5A.

“Andai saya tidak bijak, buat apa saya sambung pengajian dalam bidang pengurusan perniagaan. Saya kumpul dan bina sem@ngat dengan sok0ngan keluarga, peminat dan kawan-kawan. Saya jadi lebih kuat. Saya juga belajar berdiam diri dan buktikan dengan kejayaan dalam bidang diceburi,” ujarnya.

Pada pelanc@ran pr0duk itu, Mawar turut memperkenalkan lagu ‘jingle’ berunsur K-p0p ciptaan Amir Hassan. Lirik lagu itu dicipta Mawar; suaminya, Raf Yaakob; abangnya, Arfan dan Amir: “Lagu ini akan dimuatnaik di Y0uTube.

“Saya pernah merakamkan sebuah lagu untuk pr0jek telefilem, dua tahun lalu. Insya-Allah jika ada rezeki, saya mahu merakamkan single k0mersial, suatu hari nanti,” katanya yang menjual pr0duk k0smetik melalui mesin layan diri di sebuah lokasi, tidak lama lagi. – Sumber & foto dipetik dari Myartis, Berita Harian & Instagram Mawar Rashid

 

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Like Page Kami Juga Di Facebook @Glowmedia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*