Tak berhati perut! Demi kekasih, ibu tinggalkan anak kecil bersendirian selama 8 hari hingga akhirnya mati kelaparan

TIDAK berhati pervt!

Itulah perkataan yang sesuai bagi menggambarkan sikap seorang ibu apabila tergamak meninggalk4n anak perempuannya sehingga mangs4 meningg4l dunia kerana kelapar4n, semata-mata mahu bertemu dengan teman lelaki.

Saki Kakehashi, 24, kini ditahan polis selepas anak perempuannya, Noa, yang berusia tiga tahun meningg4l dunia selepas ditinggalk4n berseorangan di pangsapuri.

Menurut Japan Times, difahamkan wanita itu meninggalk4n anak perempuannya bersendirian selama lapan hari untuk menemui kekasihnya yang tinggal sejauh 600 batu di Kagoshima Prefecture.

Ibu itu mengakui kesalah4nnya, dan memberitahu penyiasat bahawa dia berfikir ‘tidak mengapa’ untuk meninggalkan kanak-kanak itu sendirian di pangsapuri mereka di Ota Ward Tokyo.

Ketika Kakehashi pulang ke kediamannya pada 13 Jun lalu, dia mendapati bahawa Noa sudah tidak bernaf4s dan terus membuat panggilan kecemas4n.

Noa dikejark4n ke hospital namun dia disahkan sudah meningg4l dunia.

Hasil autopsi mendapati punca kemati4n Noa adalah disebabkan hidrasi dan kelapar4n yang teruk, kata sumber penyiasat. – Metro.co.uk

Sumber:mstar