Tindakan P4ntas Lelaki Selamatkan Ny4wa Kanak-Kanak J4tuh Dari Tingkat 5

Seorang budak lelaki berjaya diselamatkan oleh seorang lelaki setelah terjatvh dari tingkat 5 sebuah bl0k pangsapuri di daerah Xuyi, China. Berada di ketinggian 100 kaki ke bawah, budak lelaki tersebut keh1langan cengk4mannya dan mula jatvh.

Kejadian yang berlaku di Kota Huai’an di Provinsi Jiangsu China Timur itu berjaya dirakam melalui satu video berdurasi 0.34 saat. Kanak-kanak berumur 2 tahun itu dikatakan bersendirian di rumah ketika dia mengvrung dirinya dalam bilik tidur. Dia yang menggunakan kerusi untuk keluar melalui tingkap bilik itu sempat berpavt pada unit penyaman udara sebelum terjatvh.

Lelaki yang dikenali sebagai Li Dehai juga merupakan jirannya mengambil langkah berjaga-jaga dengan meletakkan selimut di atas kanopi kaca bagi mengelakkan keceder4an yang serious.

Menurut Mr Li kanak-kanak itu tidak mengalami sebarang keceder4an yang serious setelah dibawa ke hospital daerah tersebut dan Mr Li hanya mengalami leb4m di tangan.

Sehubungan dengan hal itu, pihak berkuasa tempatan, Biro Keselamatan Awam Daerah Xuyi memuji tindakan Mr Li dalam menyelamatkan kanak-kanak tersebut.

Sumber : The Sun